Wynika z nich, że dla 88 proc. kleryków konta w mediach społecznościowych „mogą być narzędziami użytecznymi w duszpasterstwie” i zamierzają ich używać w pełnieniu swojej przyszłej posługi. Najczęściej korzystają oni z WhatsAppa (96,2 proc.), Facebooka (74,2 proc.), Instagrama (70,8 proc.), YouTube’a (67,5 proc.) i TikToka (15,3 proc.).
Niemal co trzeci seminarzysta (28,7 proc.) ma na swoim najliczniej obserwowanym profilu do 400 „znajomych”, podczas gdy 16,7 proc. alumnów ma ich ponad tysiąc. Jednocześnie przyszli kapłani podkreślają pierwszeństwo kontaktów z ludźmi w realu.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Ich obecność w sieci jest jednak odwrotnie proporcjonalna do aktywności. 26,8 proc. deklaruje bowiem, że nigdy nie publikuje postów na swych profilach, a 31,1 proc. robi to tylko raz lub dwa w miesiącu. Ograniczają się oni zazwyczaj do linkowania treści innych użytkowników.
64,4 proc. przyszłych księży zauważa też potrzebę formacji seminaryjnej w dziedzinie korzystania z przestrzeni cyfrowej.