Reklama

Niedziela Częstochowska

Temat tygodnia

Św. Franciszek Salezy przypomina

Niedziela częstochowska 4/2014, str. 1, 8

[ TEMATY ]

media

BOŻENA SZTAJNER

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Żyjemy w czasach XXI wieku. Epoka informatyki i możliwości, jakie przynosi chwila obecna, możliwość oddziaływania w przestrzeni globu, zobowiązują do korzystania z nowych form przekazywania ludziom radosnej nowiny o zbawieniu. Tak też się dzieje w sposób szczególny poprzez radio, telewizję i internet, ale również wciąż aktualne jest przekazywanie misji ewangelizacyjnej za pomocą prasy katolickiej. Niektórzy, zwłaszcza młodzi kapłani starają się przepowiadać Chrystusa już w sposób bardzo nowoczesny i często bardzo skuteczny, m.in. za pomocą portali społecznościowych, tym bardziej że zachęcają do tego wyraźnie papieże ostatnich czasów.

Wrócę jednak do tematu najbardziej mi bliskiego, czyli do czytelnictwa prasy katolickiej. Podejmował go już przed wojną św. Maksymilian Maria Kolbe, w sposób niejako prorocki, mówiąc, że możemy budować kościoły, ale jeżeli do nich nie przyjdą ludzie, to pozostaną puste. Rzeczywiście, zauważamy, że niezbyt wielu uczęszcza dziś do kościoła, a spośród tych, którzy przychodzą, wielu ulega pogańskim zwyczajom. Podejmowane są szerokie działania, zmierzające do ateizacji świata, działania mające zaplecze ONZ-etu i UE. Chrześcijanie, katolicy zostają wręcz stawiani w stan oskarżenia za to, że są normalni, że żyją w rodzinach i tworzą piękną rodzinę rodzin chrześcijańskich.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Reklama

Wobec tego zmasowanego ataku na rzeczywistość opartą na moralności Dekalogu musimy zmobilizować siły do walki o to, co najważniejsze. Nie mamy wielkiego wpływu na programy telewizyjne, radiowe, na treści wielonakładowych gazet, które wchodzą do naszych domów, powodując moralne spustoszenie. Tak, bo w wielu przypadkach młodzież nie myśli już po chrześcijańsku – oczywiście, są jeszcze wspaniałe grupy młodzieży wiernej Chrystusowi i Ewangelii.

Dlatego bardzo ważnym działaniem, możliwym dla każdego z nas do realizacji, jest korzystanie z prasy katolickiej. To narzędzie jest w naszych rękach, poprzez nie możemy budować świadomość chrześcijańską, tworzyć mądrą silną wspólnotę. Katolicka gazeta będzie z nami przez cały tydzień – a nierzadko sięgając do starych numerów, odkrywamy ich jakże aktualne życiowe treści. Mówi nam ona prawdę o życiu, które powinno być otoczone szacunkiem i świętością, gdyż jest to wielkie Boże dzieło. Tymczasem jakże często inne pisma podchodzą do tego tematu w sposób cyniczny, niszcząc świadomość ludzi, ich prawidłowe myślenie, zgodne z Dekalogiem. Prowadzi to do nihilizmu, do zniszczenia zdrowej społeczności, rozpalania nienawiści, posądzeń i w rezultacie do życiowej klęski.

Niech Matka Najświętsza ratuje naszą świadomość narodową, niech wspiera nasze rodziny w obronie wartości podstawowych, niech chroni młodzież przed szatańskimi atakami na moralność i wychowanie. A św. Franciszek Salezy, patron dziennikarzy i prasy katolickiej, wspomaga w dochodzeniu do prawdy przez słowo w tej prasie drukowane. Byśmy mogli odważnie i pełną piersią śpiewać nasz hymn narodowy: „Jeszcze Polska nie zginęła” – i my w niej.

2014-01-23 11:53

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

„Przekazujmy nadzieję i ufność” - przesłanie abp. Depo do dziennikarzy i ludzi mediów

[ TEMATY ]

media

abp Wacław Depo

przesłanie

Bożena Sztajner

Do przekazywania nadziei i ufności we współczesnych sieciach informacji wezwał dziennikarzy i ludzi mediów metropolita częstochowski abp Wacław Depo, przewodniczący Rady ds. Środków Społecznego Przekazu Konferencji Episkopatu Polski w przesłaniu z racji wspomnienia św. Franciszka Salezego, patrona dziennikarzy, które obchodzone będzie 24 stycznia.

Poniżej publikujemy treść przesłania przewodniczącego Rady ds. Środków Społecznego Przekazu Konferencji Episkopatu Polski:
CZYTAJ DALEJ

Niezbędnik Katolika miej zawsze pod ręką

Do wersji od lat istniejącej w naszej przestrzeni internetowej Niezbędnika Katolika, która każdego miesiąca inspiruje do modlitwy miliony katolików, dołączamy wersję papierową. Każdego miesiąca będziemy przygotowywać niewielki i poręczny modlitewnik, który dotrze do Państwa rąk razem z naszym tygodnikiem w ostatnią niedzielę każdego miesiąca. Dostępna jest również wersja PDF naszego Niezbędnika!

CZYTAJ DALEJ

Sukces mierzy się ciężką pracą! [Felieton]

2025-09-29 10:39

youtube.com

Wśród naszych sportów narodowych można wymienić różne dyscypliny. Mamy w historii “trochę” sukcesów. Gdyby jednak była taka dyscyplina jak “narzekanie”, Polacy byliby w niej bezkonkurencyjni. Pomijam już codzienne rozmowy, ale zwracam uwagę na to, co dzieje się, gdy reprezentanci Polski biorą udział w różnych imprezach sportowych. Granica między chwałą, a hejtem jest bardzo cienka.

Na ostatnich mistrzostwach świata Polscy siatkarze zdobyli brązowe medale. Wielu internautów, podających się za kibiców [tu zaznaczę, że w moim pojęciu prawdziwy kibic to ten, kto jest z drużyną na dobre i na złe] zaczęło w niewybredny sposób atakować wręcz polskich zawodników za porażkę w Włochami. Dla mnie trzecie miejsce polskich siatkarzy to powód do dumy. Wiem, że to na tej imprezie najgorszy wynik od 2014 roku, ale przecież wcześniej tak pięknie nie było - mistrzostwo świata w 1974 roku i srebro w 2006 roku. A ponieważ z lat mej młodości pamiętam te “suche” lata, cieszę się, że reprezentacja Polski nie schodzi z wysokiego poziomu. W rzeczywistości 3 miejsce w mistrzostwach świata to dowód ogromnej pracy, wytrwałości i charakteru. W przypadku siatkówki, na sukces nakłada się wiele czynników, a wysiłek, który wkłada każdy z zawodników, aby wejść na poziom reprezentacyjny jest ogromny. Naprzeciw siebie stają zawodnicy, którzy poświęcają wiele, aby sukces sportowy odnieść. Obecnie nie ma miejsca na “taryfę ulgową”. Sport ma to do siebie, że bywa nieprzewidywalny. I co jest też ważne, sport, podobnie jak życie, to nie tylko zwycięstwa, lecz także potknięcia, z których trzeba wstać. I właśnie w tym tkwi prawdziwa wartość tego sukcesu.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję