Początki chóru sięgają roku 2020 - Wszystko zaczęło się w czasie pandemii. Ks. Paweł Szydełko wracając z kolędy zapytał się, czy założylibyśmy w parafii chór. Okazało się, że podczas odwiedzin duszpasterskich pani Marta Mrzygłód-Chudyk wyraziła chęć prowadzenia chóru parafialnego. Sprawa nabrała dynamizmu, gdy przyszła pandemia i w tych trudnych warunkach sprawowaliśmy Triduum Paschalne, a nowo utworzony chór składający się z kilku osób prowadził podczas Liturgii śpiew - wspomina ks. Wiesław Karaś, proboszcz parafii.
Od 2021 roku chór zaczął współpracę z dyrygentami Filipem Kozłowskim oraz Jakubem Szewczykiem, który obecnie pełni funkcję kierownika artystycznego chóru. - Na regularną działalność chóru przypada uświetnianie liturgii podczas niedzielnych Mszy św., zwłaszcza w najważniejsze święta kościelne. Kładziony jest także nacisk na czas kolędowania. A sam chór miał już okazję występować w wielu miejscach jak np: Zakopane, Nowy Targ, Świeradów Zdrój, Kromnów czy Wrocisławice - czytamy w historii chóru. - Chórzyści Vox Apostoli nieustannie rozwijają swoje umiejętności oraz poszerzają repertuar uczestnicząc w licznych warsztatach i konkursach, a także współorganizują cykliczne warsztaty wokalne.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Reklama
Podczas koncertu z okazji 5. rocznicy istnienia chóru VOX Apostoli można było usłyszeć utwory z zakresu muzyki sakralnej a capella; muzyki świeckiej a capella oraz muzyki wokalno - instrumentalnej. Podczas koncertu, który składał się z trzech części, każda część należała do innego dyrygenta. Pierwsza część należała do Jakuba Szewczyka, a utwory wykonane przez chór to: “Pokój Wam” - Piotra Pałki; “O Salutaris Hostia” - Pawła Bębenka; “Alleluja” - Gordona Younga; “Matko Najświętsza”- Dawida Kusza; “Omni die dic Mariae - Grzegorza Gerwazego Gorczyckiego oraz “Laudate Dominum” - Anny Rocławskiej - Musiałczyk.
Druga część pod batutą Filipa Kozłowskiego to utwory z muzyki świeckiej. Można było usłyszeć Stanisława Moniuszki i pieśni na trzygłosowy chór mieszany. Były to: “Kum i kuma”; “Chochlik”; “Postój, piękna gołąbeczko”, “Złota rybka”; “Krakowiak”
Z kolei trzecia część pod batutą Marty Mrzygłód-Chudyk to wykonanie “Missa Iubilaei in Fa major” na sopran solo autorstwa Filipa Kozłowskiego i Jakuba Szewczyka. Jako sopranista wystąpiła gościnnie Małgorzata Priebe z Gdańska.