Reklama

Niedziela w Warszawie

Telewizja godzinna na Pradze

20 września zostanie otwarte studio Internetowej Telewizji Diecezji Warszawsko-Praskiej. Ale program telewizji – początkowo godzinny – ruszy później, najwcześniej za kilka tygodni

Niedziela warszawska 37/2015, str. 4

[ TEMATY ]

telewizja

Magdalena Kowalewska

Studio internetowej telewizji diecezji warszawsko-praskiej

Studio  internetowej telewizji diecezji warszawsko-praskiej

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Otwarcie studia w Domu Słowa Bożego przy ul. Grochowskiej, to etap prac nad programem. – Gdy będziemy gotowi, po kolejnych kilku tygodniach, odbędzie się premiera telewizji. Wtedy ruszymy pełną parą – mówi Mateusz Dzieduszycki, rzecznik diecezji warszawsko-praskiej, kierujący projektem. Telewizja jest inicjatywą abp. Henryka Hosera, który mówił o swoich planach w liście pasterskim na Dzień Środków Społecznego Przekazu.

Warszawa, Polska i okolice

Telewizja będzie zajmować się głównie Warszawą i jej okolicami. Ale Internet nie zna granic, a program będzie można oglądać w całej Polsce i zagranicą. W stolicy dzieje się mnóstwo spraw, które dotyczą całego kraju. „Diecezjalna” zamierza się w nie włączać. Powstaje na Pradze, ale liczy na bliską współpracę z archidiecezją warszawską. – Mamy dobre doświadczenia i liczymy, że będą one rozwijane podczas normalnej pracy – zaznacza Dzieduszycki.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Twórcy telewizji przyznają, że nie będą mieli się z kim ścigać, bo bezpośredniej konkurencji nie ma. Rynek jest pojemny i jeszcze nienasycony. O konkurencji można mówić, gdy zaczyna być ciasno, a miejsca jest pod dostatkiem. – Jesteśmy nastawieni na współpracę i łączenie potencjałów, mniej na konkurencję – mówi Dzieduszycki. – Liczymy na współpracę z mediami elektronicznymi, telewizjami, które reprezentują wartości chrześcijańskie.

Program będzie dostępny w Internecie na stronie diecezji, ale i na specjalnej stronie dedykowanej tej telewizji. Ale także najpewniej na innych portalach i w tradycyjnych stacjach telewizyjnych. – Liczymy, że nasz program spotka się z uznaniem i inni nadawcy też będą nim zainteresowani. Zamierzamy się nim dzielić z widzami za pośrednictwem innych nadawców, korzystać z ich kanałów dotarcia – mówi Mateusz Dzieduszycki.

Na żywo

Ma być przygotowywana godzina programu dziennie. To sporo, bo telewizje tzw. 24-godzinne, przygotowują 2-4 godziny programu. – Nad godziną nowego programu każdego dnia, trzeba się mocno napracować – zaznacza Dzieduszycki. Program będzie na żywo, a potem będzie dostępny w Internecie.

Reklama

Telewizja ma być skierowana do ludzi młodych, pokolenia 20- i 30-latków. Będzie to widoczne, jak zapewniają jej twórcy, w programach i ich formie. Dlatego także zespół ma zostać stworzony z młodych osób, związanych, albo identyfikujących się z wartościami Kościoła, utalentowanych dziennikarsko i niekoniecznie doświadczonych. Twórcy projektu chcą postawić na osoby obdarzone zdolnościami, talentami.

– Nie jest tak, że ktoś mając talent, ma również umiejętności. Te umiejętności można nabyć i z pewnością mamy kompetencje, żeby je przekazać. Jesteśmy przygotowani na ich przeszkolenie do pracy w telewizji – podkreśla Mateusz Dzieduszycki.

Pełną parą

Zanim telewizja ruszyła pełną parą, przeprowadziła transmisję z rekolekcji „Jezus na stadionie” ks. Johna Bashobory. To ma być mocna strona telewizji. – Technikę takich transmisji mamy dobrze opanowaną. To było ważne i dobre doświadczenie. Naszą transmisję ze stadionu obejrzało 120 tys. ludzi, co jak na Internet jest dobrym wynikiem – mówi Mateusz Dzieduszycki.

Ale podstawową działalnością będą programy tematyczne. Krótkie, takie, jakie są dostępne w Internecie, oparte o silną osobowość autora. Autorzy nie będą chowani, nie chcą robić telewizji anonimowej, przeciwnie. Casting ma wyłonić osobowości telewizyjne. Gwiazdy nie będą świecić tylko dla siebie, ale będą prowadzić ludzi do wartości, które wyznają.

W programie będą miały możliwość pokazać się wspólnoty nie tylko z Warszawy. Rolą mediów jest pośredniczenie między ludźmi, którzy chcą się ze sobą skomunikować, mają sobie nawzajem coś do powiedzenia. Aktywni katolicy, ludzie wiary, którzy łączą się we wspólnoty są grupami, na współpracę z którymi bardzo liczymy. Chcemy być telewizją aktywnych katolików.

Także aktywnych politycznie. Poruszana będzie problematyka społeczna, kulturalna, etyczno-moralna, ale także polityczna. – Wszyscy jesteśmy wezwani, żeby uczestniczyć w polityce, jako osoby odpowiedzialne za swoją wspólnotę. Nie będziemy odwracać się plecami do świata polityki – mówi Mateusz Dzieduszycki.

2015-09-10 09:53

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Cenzura, cenzura, cenzura

Niedziela Ogólnopolska 4/2014, str. 35

[ TEMATY ]

polityka

telewizja

telewizja

Patrycja Jenczmionka/Radio Rodzina

Popularny program Jana Pospieszalskiego „Bliżej” podpadł ostatnio władzom TVP, ponieważ zaproszono do niego Jacka Karnowskiego, szefa tygodnika niekłaniającego się III RP. A tego władza w ogóle (w tym TVP) nie lubi. Bardzo nie lubi. Zastosowano więc znany z państw totalitarnych tzw. zapis na nazwisko. Karnowski albo inny Iksiński ma przestać istnieć w obiegu publicznym, a przynajmniej telewizyjnym. Paweł Nowacki, wydawca programu „Bliżej”, wydał oświadczenie: „Jako człowiek, który współtworzył niezależny obieg prasowy za czasów komunistycznych, nie mogę się na to zgodzić”. Ja też się nie mogę zgodzić, bo, podobnie jak Nowacki, współtworzyłem w PRL-u w latach 1980-89 niezależny obieg prasowy. Problem jednak w tym, że dziś w mediach publicznych pierwsze skrzypce grają funkcjonariusze stanu wojennego albo ludzie z opozycji, którzy niespodziewanie polubili komunę. Dlatego cenzura kwitnie.

CZYTAJ DALEJ

Świeccy w obronie kapłanów

2024-04-23 12:03

Niedziela Ogólnopolska 17/2024, str. 14-16

[ TEMATY ]

kapłan

kapłan

Archiwum organizatorów

"Dziękuję księżom za ich posługę". Plakaty z takim napisem można spotkać w wielu hiszpańskich miastach

„Jedno upadające drzewo czyni więcej hałasu niż las, który rośnie. Dziękujemy za wierną posługę”. Na początku maja mieszkańcy Torunia ujrzą na ulicach miasta kilka wielkich billboardów, stanowiących element kampanii społecznej, której celem jest obrona dobrego imienia polskich księży.

Pomysł został zaczerpnięty z Hiszpanii. Narodził się wśród świeckich działaczy Asociación Católica de Propagandistas – stowarzyszenia zajmującego się krzewieniem wiary na Półwyspie Iberyjskim. „Tą kampanią chcemy uczcić codzienną pracę dla Boga i innych ponad 15,6 tys. hiszpańskich księży. Dziękujemy wam wszystkim za zaangażowanie i lojalność w trudnym czasie, przy nieprzychylnej opinii publicznej, która kładzie nacisk na skandale nielicznych, a nie na codzienne i ciche poświęcenie większości” – czytamy na stronie internetowej ACdP.

CZYTAJ DALEJ

Fascynacja Słowem Bożym

2024-04-25 17:41

Paweł Wysoki

Laureaci ze swoimi katechetami. Od lewej: ks. Grzegorz Różyło, Łucja Bogdańska, Izabela Olech-Bąk, Karina Prokop i Paweł Wawer

Laureaci ze swoimi katechetami. Od lewej: ks. Grzegorz Różyło, Łucja Bogdańska, Izabela Olech-Bąk, Karina Prokop i Paweł Wawer

Łucja Bogdańska z „Biskupiaka” wygrała etap diecezjalny 28. edycji Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Biblijnej.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję