Sokołowski Ośrodek Kultury tradycyjnym charytatywnym koncertem noworocznym 8 stycznia zainaugurował nowy rok kulturalny. Wśród licznej publiczności nie zabrakło przedstawicieli parlamentu, władz samorządowych Sokołowa Podlaskiego oraz miejscowego duchowieństwa. Witając zebranych, dyrektor placówki Marcin Celiński zapowiedział, że na bieżący rok zaplanowano już 180 atrakcyjnych wydarzeń. Zaznaczył również, że tegoroczny koncert ma nieco zmienioną formułę i wystąpią w nim wyłącznie wykonawcy z Sokołowa i okolic. Podkreślał przy tym, że misją kierowanej przez niego placówki jest również promocja i wspieranie rodzimych twórców kultury.
Na początku zaprezentował się Chór Kameralny, który działa przy SOK pod kierunkiem Anety Mroczek. Sokołowska publiczność usłyszała sześć kolęd wykonanych a cappella. Na scenie nie zabrakło też Voci Cantati, Voci Voci oraz Voci Bambini – grup wokalnych prowadzonych z sukcesami od pięciu lat w SOK przez Bożenę Kaczmarek. Tym razem wystąpiły one wspólnie, pięknie wykonując dziesięć kolęd i pastorałek. Sześćdziesięcioosobowemu chórowi oraz solistom akompaniował Piotr Jankowski. Szczególnie duże brawa zebrali utalentowani soliści Monika Gawrońska i Jakub Lachowski oraz najmłodsi wykonawcy. Na zakończenie wystąpiła Manufaktura Dźwięków – muzyczna inicjatywa pod kierownictwem Michała Ostromeckiego. Artyści przygotowali prawdziwą muzyczną i duchową ucztę, osiem utworów – kolęd i piosenek związanych z Bożym Narodzeniem w różnorodnych aranżacjach.
Wykonawcy dostarczyli widzom wspaniałych wrażeń religijnych i artystycznych, a nagrodą dla nich były gromkie brawa i owacje na stojąco. Dochód z koncertu w całości zostanie przekazany potrzebującej sokołowskiej rodzinie.
Scena ze spektaklu Kwartet w warszawskim teatrze Basen Artystyczny
Ludzie potrzebują bezpośredniego kontaktu ze sztuką, tak samo jak pokarmu, powietrza czy poczucia bezpieczeństwa.
Moje pierwsze kroki po poluzowaniu obostrzeń pandemicznych skierowałem w stronę warszawskiego teatru Basen Artystyczny. Przed II wojną światową i przez niemal pięć dekad później dosłownie (z piszącym te słowa) się w nim pławiono, a legendarny Leopold Tyrmand mieszkał dwa piętra wyżej w ikonicznej siedzibie naszej Imki (YMCA). Dzisiaj, za sprawą Alicji Węgorzewskiej i jej zespołu, jest tam druga (obok legendarnej siedziby przy al. Solidarności) scena Warszawskiej Opery Kameralnej. Jej odmienność można określić najprościej mianem offowej (awangardowej, eksperymentalnej, amatorskiej). Ma być suplementarna, a może wręcz działać na zasadzie kontrpropozycji do tego, co się dzieje na osławionej Festiwalem Mozartowskim scenie, która po raz 29. gościła muzykę salzburskiego mistrza.
W prawdzie o Niepokalanym Poczęciu kryje się coś, co jest istotne dla naszej wieczności. Ten dogmat to wiadomość dla nas.
To były czasy! Spierano się na tematy teologiczne tak, że dochodziło nawet do wyciągania mieczy z pochwy. Dyskusje na argumenty rozpalały głowy i serca nie tylko mnichów czy biskupów, ale też nawet królów i cesarzy. Ludzie składali „ślub krwi”, gotowi oddać za tę prawdę swoje życie – tak jak św. Stanisław Papczyński, na którego rzucił się w Warszawie uzbrojony Szwed. Czyżby nie było ważniejszych spraw? Nie, bo w prawdzie o Niepokalanym Poczęciu kryje się coś, co jest istotne dla naszej wieczności. Ten dogmat to wiadomość dla nas. Wielopunktowa.
W Australii w środę czasu miejscowego wszedł w życie zakaz korzystania z platform społecznościowych przez użytkowników poniżej 16. roku życia. Australia jest pierwszym krajem na świecie, który zdecydował się na takie restrykcje.
Zakaz jest efektem poprawki do ustawy o bezpieczeństwie w sieci, przyjętej w listopadzie 2024 r. przez parlament w Canberze. Zarówno w Izbie Reprezentantów, jak i w Senacie poprawka została zatwierdzona wyraźną większością głosów, a według przeprowadzonego wówczas sondażu ośrodka YouGov ograniczenia popierało 77 proc. Australijczyków.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.