To dramatyczne pytanie można postawić po lekturze najnowszego spisu ludności. Wynika z niego, że wśród Irlandczyków szybko spada liczba osób deklarujących wiarę katolicką. Na chwilę obecną do katolicyzmu przyznaje się 78 proc. mieszkańców Zielonej Wyspy, 5 lat temu było ich 6 proc. więcej. Co stało się z tymi 6 proc.? Według spisu, przybywa, i to szybko, ludzi, którzy nie identyfikują się z żadną religią. Dziś to prawie 470 tys. osób – niemal 10 proc. z 4,8-milionowej populacji w Irlandii. Co jeszcze można powiedzieć o tych, którzy nie przyznają się do żadnej religii? W zdecydowanej większości wiarę tracą ludzie młodzi, między 30. a 39. rokiem życia. Mieszkają w największych ośrodkach miejskich – Dublinie, Galway. W tych miejscach liczba osób, które nie identyfikują się z religią, sięga jednej trzeciej społeczeństwa. Co ciekawe, w porównaniu ze spisem sprzed 5 lat wzrastają również populacje muzułmańska – o 28 proc. – i prawosławna – o 37 proc., ale w liczbach bezwzględnych nie są to duże wielkości. Muzułmanów jest w Irlandii nieco ponad 60 tys. Podobnie rzecz się ma z osobami wyznania prawosławnego.
Mecenas Krzysztof Wąsowski przekazał dziennikarzom Telewizji wPolsce24 budzące niepokój informacje o stanie zdrowia ks. Michała Olszewskiego. Jednocześnie poinformował, że duchowny modli się za wszystkich i odprawi Mszę „za wiernych, widzów i dziennikarzy telewizji wPolsce24, którzy walczyli o jego uwolnienie”.
Podziel się cytatem
— przekazał mec. Krzysztof Wąsowski, obrońca ks. Michała Olszewskiego, czytamy na portalu wPolityce.pl
Wizerunek Świętej Rodziny to popularny motyw obrazów zawieszanych na ścianach domów, szczególnie w okresie międzywojennym i w pierwszych latach po wojnie. Obrazy te malowano zwykle na płótnie lub deskach. Najpopularniejsze były tzw. oleodruki.
Uzyskane dzięki technice oleografii odbitki na płótnie naśladowały obrazy olejne, wykonane przez anonimowych artystów. Chociaż ich walor artystyczny był najczęściej nikły, miały wielką wartość sentymentalną dla osób, w których domach dzieła te nie tylko stanowiły ozdobę, ale też niosły konkretne duchowe przesłanie.
27 grudnia miały miejsce obchody z okazji 106. rocznicy Powstania Wielkopolskiego w Zielonej Górze.
Rząd niemiecki, gdy mu w styczniu 1919 przedstawiono projekt traktatu pokojowego był bardzo niezadowolony ze straty Wielkopolski. Trwało już jednak Powstanie Wielkopolskie i ono wpłynęło na ustalenie zachodnich granic. Pomógł tu też zdecydowany nacisk dyplomatów polskich w Paryżu, aby zmusić Niemców do podpisania traktatu. Ten traktat zwany Wersalskim podpisano 28 czerwca 1919 roku. Przyznano Polsce nie tylko obszary zdobyte przez powstańców, ale także tereny na północy, zachodzie i południu Wielkopolski i większość Pomorza Gdańskiego.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.