Przez ponad 2 tygodnie (6-22 sierpnia br.) Polacy mieli okazję zawierzać Niepokalanemu Sercu Maryi wszystkie sfery życia. Wielkie Zawierzenie zorganizowano z okazji 100-lecia Rycerstwa Niepokalanej oraz 90-lecia powstania Niepokalanowa.
Kulminacja przypadła na uroczystość Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, w której wzięło udział wielu wiernych. – Przez posługę św. Maksymiliana Marii Kolbego to miejsce wybrała sobie Niepokalana. I właśnie tu powstało centrum ewangelizacji całego świata – powiedział podczas Mszy św. polowej biskup senior diecezji zielonogórsko-gorzowskiej Stefan Regmunt.
Powstanie Rycerstwa Niepokalanej i Niepokalanowa było odpowiedzią na zagrożenia z początku XX wieku. – Tak jak 100 lat temu szalały niebezpieczne ideologie, tak dziś musimy się zmagać z kolejnymi zagrożeniami. Nasz akt Wielkiego Zawierzenia Niepokalanej jest znakiem także współczesnych czasów, by jeszcze raz ofiarować się pod opiekę Niepokalanej – podkreślił bp Regmunt.
Podczas Wielkiego Zawierzenia w Niepokalanowie modlono się m.in. za masonów, media, rodziny, dar życia, polską gospodarkę i przemysł. Akcja modlitewna przyciągnęła do Niepokalanowa tłumy, których dawno w tym miejscu nie widziano. – Chcemy odczytywać charyzmat św. Maksymiliana we współczesnym świecie. On przez całe swoje życie skutecznie prowadził ludzi do Maryi, a my staramy się go naśladować – powiedział „Niedzieli” o. Mirosław Kopczewski, pomysłodawca Wielkiego Zawierzenia.
O Marii z Magdali wiemy jedynie tyle, że Jezus wkroczył w jej życie, uwalniając ją od siedmiu złych duchów. Owa liczba podkreśla wielki ciężar, który zdjął z niej Zbawiciel, i niezwykłą przemianę, jaka w niej nastąpiła.
Maria Magdalena, a raczej Maria z Magdali, bo tak naprawdę po imieniu świętej Ewangelia wspomina miejscowość, z której owa kobieta pochodziła. Czyni tak, by odróżnić ją od innych Marii, które wspominane są w jej tekstach, poczynając od Matki Jezusa. Imię Maria było bowiem równie popularne w czasach biblijnych jak dziś. My posługujemy się jego greckim brzmieniem. W języku aramejskim wymawiano je jako „Mariam”, zaś po hebrajsku „Miriam”. Jak zatem zwracano się do naszej bohaterki? Pewnie zależało to od sytuacji i od tego, kto ją spotykał. Dla nas jej imię zostało zachowane w grece, gdyż w tym języku spisano teksty natchnione Nowego Testamentu. Nie jest też jednoznaczna treść, która kryje się pod tym imieniem. Może ono określać gorycz lub smutek, a także odpowiadać słowu „pani”. Może również oznaczać przyczynę radości lub ukochaną (przez Jahwe). To ostatnie znaczenie jest dość niepewne i opiera się na związkach z egipskim słowem mrjt – ukochana. Które z nich wiąże się z kobietą, o której opowiada Ewangelia? Czy znajdziemy jedno właściwe, czy też wszystkie po trochu oddają dzieje jej życia: te związane z goryczą i bólem doświadczenia zła, te naznaczone radością uwolnienia z sideł szatana, i te, w których odnalazła głębię i piękno miłości Boga? Tu pozostawmy każdemu miejsce na własną odpowiedź.
Marszałek Sejmu Szymon Hołownia poinformował, że przygotował projekt ustawy umożliwiającej marszałkowi prowadzącemu obrady zlecenie badania alkomatem posła, podejrzewanego o bycie w stanie nietrzeźwości na sali plenarnej w czasie posiedzenia.
Hołownia podczas wtorkowej konferencji prasowej w Sejmie przekazał, że przygotował projekt, który dotyczy „zlecenia przez marszałka prowadzącego, możliwości zbadania posła alkomatem na sali plenarnej w czasie obrad”. Dodał, że zamierza ten projekt poddać do dyskusji na posiedzeniu prezydium Sejmu, a następnie zgłosić.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.