Reklama

Niedziela Sosnowiecka

Bezpieczne wakacje

Poluzowane obostrzeń epidemicznych, czas wakacji, urlopów i stopniowego odchodzenia od rygorów sanitarnych usypiają naszą uwagę. Nie dziwi więc, że dochodzą do nas coraz częściej informacje o utonięciach, wypadkach na górskich szlakach czy kraksach samochodowych.

Niedziela sosnowiecka 32/2020, str. IV

[ TEMATY ]

szkolenie

bezpieczeństwo

policja

wakacje

Sonia Kepper

Dzieci chętnie słuchają wskazówek policjantów

Dzieci chętnie słuchają wskazówek policjantów

Dlatego też sosnowieccy policjanci pomimo pandemii przez całe wakacje prowadzą spotkania z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi w ramach akcji „Bezpieczne wakacje”. Z zachowaniem wszelkich zasad dystansu społecznego, najczęściej na świeżym powietrzu spotykają się z dziećmi, nie unikają także od rozmów z pełnoletnimi mieszkańcami miasta. Tematem spotkań oczywiście jest bezpieczny wypoczynek.

Zachowanie bezpieczeństwa podczas wakacji jest niezmiennie bardzo ważne. Ale niestety co roku, mimo przypominania o zagrożeniach, instruowania jak postępować, ciągle popełniamy te same grzechy. – Wydawać by się mogło, że nasze akcje to powtarzanie w koło tego samego. Nic bardziej mylnego, rośnie nowe pokolenie, słabnie nam pamięć, pojawiają się nowe zagrożenia. Dlatego sosnowieccy mundurowi prowadzą intensywne działania na rzecz bezpieczeństwa podczas podróży i wakacji. Czas wolny od obowiązków jest świetną okazją, by zgłębić swoją wiedzę o bezpieczeństwie. Podczas podróży, zabaw, aktywnego wypoczynku na rowerze czy nad wodą, wszędzie należy pamiętać o podstawowych zasadach, dzięki którym będzie można cieszyć się nim w pełni – wyjaśnia Sonia Kepper, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Sosnowcu.

„Kręci mnie bezpieczeństwo” to nazwa kampanii profilaktycznej, która kierowana jest do wszystkich, w tym również dzieci. „Bezpieczne wakacje” to akcja w ramach kampanii, która sprawia, aby wakacje dla wszystkich były wyłącznie okresem wypoczynku, a nie stresów czy wypadków. Dzielnicowi i policjanci ruchu drogowego prowadzą szereg spotkań, podczas których rozmawiają z najmłodszymi i dorosłymi o tym, jak bezpiecznie wypoczywać, bawić się, korzystać z kąpieli czy zachować podczas kontaktu z obcymi. To także okres, kiedy dzieci i młodzież mają więcej czasu na korzystanie z sieci, mundurowi przypominają więc również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas korzystania z internetu. – Niestety, większość imprez, podczas których można było w latach ubiegłych prowadzić tego typu działania w czasie tych wakacji się nie odbędzie, jednak i na to policjanci znaleźli rozwiązanie. Na świeżym powietrzu spotykają się z uczestnikami półkolonii i innych podobnych zajęć organizowanych na terenie naszego miasta. Uczestnicy półkolonii organizowanych w jednym z sosnowickich centrów sportowych, z którymi spotkali się dzielnicowi Komisariatu Policji III, mogli nawet z bliska obejrzeć dokładnie policyjny radiowóz, który na potrzeby tego spotkania został w szczególny sposób przygotowany i zdezynfekowany – powiedziała Sonia Kepper.

Reklama

Policjanci przypominają: to od nas zależy czy bezpiecznie spędzimy czas wolny, czas urlopu niezależnie, gdzie będziemy przebywać.

Nieprzerwanie przez cały okres nasilonych wyjazdów mundurowi dbają o bezpieczeństwo również na drogach, sprawdzają prędkość i trzeźwość kierowców. Działania i inicjatywy podejmowane w ramach kampanii potrwają aż do pierwszych dni września.

– Pamiętajmy, że urlop nie zwalnia rodziców i opiekunów z odpowiedzialności za bezpieczeństwo dzieci. Dlatego w tym okresie szczególnie należy zapewnić im opiekę i zainteresowanie, w maksymalnym stopniu uczestnicząc w spędzaniu przez nie wolnego czasu. Warto porozmawiać z dzieckiem o bezpiecznych zachowaniach podczas wypoczynku, uczulić na zagrożenia związane z kontaktami z nieznajomymi osobami, nieprzestrzeganiem zasad ruchu drogowego np. podczas jazdy rowerem, hulajnogą czy sięganiem po różnego rodzaju używki – apeluje oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Sosnowcu.

2020-08-05 07:21

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Kościół w Pakistanie szkoli przyszłych urzędników państwowych

[ TEMATY ]

szkolenie

Pakistan

urzędnik

Vatican News / AFP

Niewielu chrześcijan w Pakistanie pracuje w administracji publicznej, mimo iż rząd rezerwuje dla mniejszości religijnych 5 proc. miejsc w instytucjach państwowych. Diecezja Islamabad-Rawalpindi zorganizowała pierwszy kurs dla pakistańskich katolików, aby mogli podjąć pracę w różnych urzędach administracji publicznej.

Uczestniczyło w nim 26 młodych ludzi - 4 mężczyzn i aż 22 kobiety. Kurs został zorganizowany w St. Mary Cambridge School w mieście Rawalpindi, graniczącym ze stolicą kraju. Diecezja zapewniła podręczniki, materiał dydaktyczny i inne potrzebne rzeczy. Podobne szkolenie w placówkach prywatnych kosztuje około 70 tys. rupii (ponad 400 euro). W przypadku diecezji kwota ta wyniosła 1,5 tys. rupii. Chodziło o

profesjonalne przygotowanie urzędników administracji rządowej oraz pracowników biur ministerialnych
. Co roku Komisja państwowa ogłasza egzamin publiczny dla 12 tys. kandydatów do pracy w urzędach publicznych. Niewielu jednak udaje się go zdać.

Abp Joseph Arshad, stołeczny ordynariusz i przewodniczący konferencji episkopatu uważa, że pakistańscy chrześcijanie są od dawna marginalizowani, uciemiężeni i osłabieni.

Koordynator szkolenia o. Sarfaraz Simon zaznacza, że największym wyzwaniem jest brak kadry nauczycielskiej, szczególnie w mniejszych ośrodkach. Obecny rok w Pakistanie został ogłoszony Rokiem Młodzieży. Biskupi w związku z tym skierowali apel do kapłanów i stowarzyszeń kościelnych wzywający do formacji młodych katolików, aby pomóc im w przezwyciężaniu trudności i wzmocnić ich powierzając odpowiedzialne zadania. O. Simon dodaje, że Kościół dysponuje wieloma szkołami i ośrodkami formacji technicznej, ale korzystają z nich głównie muzułmanie. Młodzi katolicy pozostają często pozbawieni profesjonalnego przygotowania pozwalającego zdobyć atrakcyjną pracę.

Kapłan zauważył, że bardzo podniósł się procent kształcących się dziewcząt chrześcijanek w stosunku do części męskiej. Społeczeństwo jest zdominowane przez mężczyzn, kobiety są poddane stałemu dozorowi zarówno w zakresie przemieszczania się jak i używania telefonów komórkowych. Uczą się w domu i w nim wykonują wszelkie prace. Mężczyźni z kolei zaniedbują naukę i cieszą się wolnością – konkluduje zakonnik.

CZYTAJ DALEJ

Reklama w Tygodniku Katolickim „NIEDZIELA”

Karol Porwich/Niedziela

„Niedziela” to:

• ogólnopolski tygodnik katolicki, istniejący na rynku od 1926 roku

• informacje o życiu Kościoła w Polsce i na świecie, o sprawach społecznych, rodzinnych, gospodarczych i kulturalnych

• obecność w polskich parafiach w kraju i poza granicami (Włochy, USA, Kanada, Niemcy, Wielka Brytania), w sieciach kolporterskich i na Poczcie Polskiej

• szczególna obecność w 19 diecezjach w Polsce, w których ukazują się edycje diecezjalne: warszawska, krakowska, częstochowska, wrocławska, sosnowiecka, podlaska, bielska, świdnicka, szczecińska, toruńska, zamojska, przemyska, legnicka, zielonogórska, rzeszowska, sandomierska, łódzka, kielecka, lubelska

• 68 stron ogólnopolskich i 8 diecezjalnych

• portal www.niedziela.pl

• księgarnia (www.ksiegarnia.niedziela.pl) – ponad 350 publikacji książkowych

• studio radiowe Niedziela FM oraz telewizyjne Niedziela TV z możliwością przygotowania materiałów w jakości HD, własny kanał na YouTube, materiały na portalu www.niedziela.pl, zamówienia realizowane dla TV Trwam, TVP i lokalnej telewizji

• jest obecna w internecie, w rozgłośniach radiowych, w niektórych telewizjach regionalnych

Reklama w naszym Tygodniku jest potwierdzeniem wiarygodności firmy - do tego przyzwyczailiśmy naszych Czytelników.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na zlecenie "Niedzieli" przez Instytut Statystyki Kościoła Katolickiego pozwoliły ustalić profil Czytelników "Niedzieli":

• wiek - 28 - 65 lat

• wykształcenie - wyższe i średnie

• kobiety i mężczyźni w proporcjach 48% do 52%

• mieszkańcy dużych i średnich miast oraz wsi
Kolportaż - 60% parafie, 40% Poczta Polska, KOLPORTER i inne firmy kolporterskie;

Nakład: zmienny od 85 tys. do 115 tys. w zależności od okoliczności

Kontakt
Zamówienie reklamy lub ogłoszenia można przesłać:

Reklama
   Krzysztof Walaszczyk
   Dział Marketingu Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
   tel. (34) 369 43 49, 603 701 615
   marketing@niedziela.pl

Ogłoszenia
   Barbara Kozyra
   tel. (34) 369 43 65
   tel. na centralę: (34) 365 19 17 w. 365
   ogloszenia@niedziela.pl

drogą pocztową pod adresem:
   Redakcja Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
   ul. 3 Maja 12, 42-200 Częstochowa


Regulamin przyjmowania zleceń

Regulamin insertowania

Formaty reklam

Cennik reklam

Cennik insertów

Terminarz reklam (2020)

Materiały do pobrania

Publikacje logo o szerokości powyżej 25 mm

Logo „Niedzieli” (Plik PDF)
Logo „Niedzieli” (Plik JPEG)

Publikacje logo o szerokości poniżej 25 mm

Logo „Niedzieli” (Plik PDF)
Logo „Niedzieli” (Plik JPEG)

Reklama internetowa

Krzysztof Walaszczyk
Dział Marketingu Tygodnika Katolickiego "Niedziela"
tel. (34) 369 43 49, 603 701 615
marketing@niedziela.pl

Cennik reklam internetowych

CZYTAJ DALEJ

Młode Homilie #12

2020-09-20 09:01

aspekty.niedziela.pl

Młode Homilie #12

W XXV niedzielę zwykłą ks. Łukasz Sławiński komentuje przypowieść o robotnikach w winnicy. Zastanawialiście się kiedyś, co by było, gdyby gospodarz posłuchał niezadowolonych i wypłacił każdemu dokładnie według przepracowanych godzin? Czy naprawdę chcemy, żeby Pan Bóg postępował z nami tak, jak podpowiada nasze poczucie sprawiedliwości? Cały komentarz znajdziecie tutaj. Młode Homilie – dla młodych i młodych duchem!

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję