Niedziela Świdnicka

Na fali Bożego słowa

Ponad setka dzieci z diecezji świdnickiej wraz ks. Marcinem Zawadą i opiekunami uczestniczyła w wyjątkowych wakacjach – wakacjach z wartościami.

Niedziela świdnicka 32/2022, str. I

wakacje

Archiwum parafii

Dodatkowymi atrakcjami wyjazdu były zajęcia sportowe i zabawy

To nie pierwsza tego typu letnia wyprawa ks. Marcina, do niedawna jeszcze wikariusza w Głuszycy, a od lipca administratora w Mokrzeszowie. Tym razem od 8 do 17 lipca kapłan, rodem z Beskidu Żywieckiego, zabrał najmłodszych śladami początków polskiej państwowości i rodzącej się w niej wiary chrześcijańskiej. Stąd wizyty w Gnieźnie, Poznaniu, Biskupinie czy Lednicy.

Z brazylijskim seminarzystą

Patronem tegorocznego obozu był sługa Boży Guido Schäffer. Ten brazylijski lekarz, z zamiłowaniem do surfowania, zapragnął zostać księdzem. W 2009 r. na kilka tygodni przed święceniami diakonatu, w wieku 34 lat, uległ wypadkowi podczas surfowania, wskutek którego stracił przytomność i utonął w falach oceanu u wybrzeży Rio de Janeiro. Obecnie w Rzymie toczy się jego proces beatyfikacyjny. Natomiast głównym hasłem wakacji były słowa Jezusa: „Pójdź za mną”. – Każdy z nas może stać się takim uczniem, który na wzór naszego patrona, sługi Bożego, pójdzie za Jezusem Chrystusem bez względu na okoliczności, w jakich się znajdzie. Wnikając w sens słów Ewangelii, skupialiśmy się na pasji – czym jest i jak realizować to, co w życiu dla nas jest ważne. Dowiedzieliśmy się, dlaczego warto łączyć przyjemne z pożytecznym. Dla Guida było to surfowanie na falach i ewangelizacja ludzi, którzy znajdowali się w tym momencie na plaży – mówił kapłan, który codziennie gromadził wszystkich uczestników na Eucharystiach, w czasie których mówił o różnych drogach do świętości i talentach, które posiadali patronowie poprzednich wyjazdów.

Było warto

Oprócz odwiedzin miejsc historii i codziennej ewangelizacji, dzieci chętnie brały udział w rozmaitych warsztatach, np. pieczenia bułek i pierników, wyrobu masła, robienia kul do kąpieli czy ozdobnych świec. – „Kochaj i bądź na fali” – te słowa zaczerpnięte z życia naszego patrona, towarzyszyły nam przez 10 wakacyjnych dni. Odnowiliśmy znajomości, zacieśniliśmy przyjaźnie, poznaliśmy nowych ludzi. To był wspaniały czas. Chcemy dalej płynąć „na fali” Bożego słowa, służenia ludziom, dawania świadectwa oraz stawania się coraz lepszymi, bo to przecież… „wakacje z wartościami” – podsumowali uczestnicy.

2022-08-03 09:55

Ocena: +1 0

Akcja Katolicka dzieciom

Niedziela łódzka 30/2016, str. 5

dzieci

wakacje

Marianna Strugińska-Felczyńska

Atrakcje, wycieczki i zabawy – tak spędziło dwa tygodnie półkolonii ponad pięćdziesięcioro dzieci. Pokazaliśmy im, że i w mieście nie trzeba się nudzić. Oprócz spotkań i zajęć przygotowanych w świetlicy środowiskowej były wyjścia do miejscowego muzeum, urzędu, biblioteki, sąsiednich parafii, sali zabaw i na basen.

Całun Turyński – badania naukowe potwierdzają, że nie został wyprodukowany

2024-03-28 22:00

całun turyński

Adobe.Stock

Całun Turyński

W Turynie we Włoszech zachowało się prześcieradło, w które według tradycji owinięto ciało zmarłego Jezusa - Święty Całun. W ostatnich latach tkanina ta została poddana licznym, nowym badaniom naukowym. Rozmawialiśmy o tym z prof. Emanuelą Marinelli, autorką wielu książek na temat Całunu - niedawno we Włoszech ukazała się publikacja „Via Sindonis” (Wydawnictwo Ares), napisana wspólnie z teologiem ks. Domenico Repice.

- Czy może pani profesor wyjaśnić tytuł swojej nowej książki „Via Sindonis”?

Groby Pańskie 2024 - Stwórz z nami galerię

2024-03-29 09:19

Marzena Cyfert

Parafia pw. Ducha Świetego we Wrocławiu

Piękną tradycją stało się budowanie w kościołach Grobu Pańskiego. Zapraszamy do przesyłania nam zdjęć z waszych kościołów i kaplic, a to pozwoli nam stworzyć piękną galerię. Czekamy na wasze zdjęcia, które możecie wysyłać na adres wroclaw@niedziela.pl

Prosimy, aby zdjęcia przesyłać do Niedzieli Zmartwychwstania.