Ufajmy (...), że wprowadzając wolny rynek, Polacy nie zaprzestaną utrwalać w sobie i pogłębiać postawy solidarności. Ważnym elementem tej postawy jest troska o prawa ludzkie, począwszy od najważniejszego z nich, prawa do życia. Chodzi nie tylko o to, żeby domagać się tych praw dla siebie. Solidarność to znaczy również zabieganie o respektowanie praw wszystkich pokrzywdzonych i najsłabszych. (...) Prawdziwa solidarność musi być integralna. Zatem nie wolno wykluczać z niej dzieci poczętych. One również, podobnie jak wszystkie inne istoty ludzkie, mają prawo do życia (Warszawa, 8 czerwca 1991 r.).
Opinia publiczna
Czy podstawowe zasady moralności nie zostały „wyrwane” z naszej gleby przez Złego, który pod różnymi ukrywa się postaciami? Czy nie zostały „wydziobane” przez rozkrzyczane drapieżne ptactwo wielorakiej propagandy, publikacji, widowisk, programów, które igrają z naszą ludzką słabością? (Łomża, 4 czerwca 1991 r.).
Prawda
Człowiek prawdy nie tworzy, ale ona sama się przed nim odsłania, gdy jej wytrwale szuka. Poznanie prawdy rodzi jedyną w swym rodzaju duchową radość (…) można [w tym] widzieć także jakieś potwierdzenie transcendentnego powołania człowieka, wręcz jego otwarcia się na nieskończoność (Kraków, 8 czerwca 1997 r. ).
Nadzwyczajne oświadczenie Rady Społecznej przy Arcybiskupie Metropolicie Poznańskim w sprawie medialnej nagonki na św. Jana Pawła II.
Wobec utrzymującej się w niektórych mediach kampanii oskarżeń pod adresem św. Jana Pawła II Rada Społeczna przy Arcybiskupie Metropolicie Poznańskim postanowiła zabrać głos, formułując drugie w swej historii nadzwyczajne oświadczenie. Potrzeba zabrania głosu w tej sprawie wynika nie tylko z faktu, że Rada w swych oświadczeniach wielokrotnie powoływała się na nauczanie Jana Pawła II, ale także z naszego głębokiego zatroskania o wieloaspektowe i niezwykle groźne konsekwencje niszczenia autorytetu bodaj najważniejszej i najjaśniejszej postaci w historii Polski. Postaci, która tak wiele uczyniła dla uwolnienia naszej ojczyzny z okowów komunistycznego reżimu, a także dla przełamania krzywdzących stereotypów o Polsce i Polakach, głęboko zakorzenionych w mentalności wielu mieszkańców świata, także na skutek metodycznego fałszowania naszej historii. Dla tych spośród nas, którzy mieli szczęście osobiście zetknąć się z osobą Jana Pawła II, ten głos wynika także z potrzeby wyrażenia przekonania o jego świętości, która przejawiała się w integralności życia i nauczania oraz w niezwykłej wrażliwości wobec każdego, z kim się spotykał. Publikowane ostatnio wyniki śledztw dziennikarskich także dowodzą, że Ojciec Święty Jan Paweł II wyprzedzał swoje czasy w podejściu do tragicznego zjawiska wykorzystywania nieletnich.
– W każdej Eucharystii Jezus oddaje swoje życie za nas. To nie jest teatr, to jest zaproszenie – powiedział abp Wacław Depo. W Wielki Piątek metropolita częstochowski przewodniczył Liturgii Męki Pańskiej w bazylice Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Zawierciu.
W homilii hierarcha przypomniał, że „Chrystus zbawił nas nie za cenę czegoś przemijającego – złota czy srebra, ale za cenę swojej Krwi, męki i śmierci, abyśmy mieli życie wbrew prawu śmierci”.
Nie umiem / być srebrnym aniołem / ni gorejącym krzakiem / tyle Zmartwychwstań już przeszło / a serce mam byle jakie. / Tyle procesji z dzwonami / tyle już alleluja / a moja świętość dziurawa / na ćwiartce włoska się buja – pisał ksiądz poeta Jan Twardowski w wierszu pt. „Wielkanocny pacierz”. Gdy zapytałam go kiedyś, na czym według niego polega zmartwychwstanie Chrystusa, odpowiedział: „na tym, że Chrystus, który umarł, żyje!”.
Była to dla niego „prawda porażająca”. Bo przecież Pan Jezus po zmartwychwstaniu był niby ten sam, ale już zupełnie inny. Nawet Apostołowie nie mogli Go poznać. Wskrzeszona dziewczynka czy Łazarz z Ewangelii pozostali tacy sami. Po wskrzeszeniu - wrócili do normalnego życia, kiedyś potem znów poumierali. Natomiast Pan Jezus po zmartwychwstaniu był zupełnie inny – tłumaczył ks. Twardowski, dodając że właśnie dlatego w Komunii świętej przyjmujemy Zmartwychwstałego Pana Jezusa, a więc przemienionego przez śmierć i zmartwychwstanie. Ktoś, kto przechodzi przez śmierć, już jest inny – to bardzo ważna prawda wiary”.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.