Reklama

Niedziela Łódzka

Zapukają do naszych serc

Małe siostry Baranka – Misjonarki Najświętszego Oblicza, żebrzące w imię Trójcy Świętej, są kolejnym ze zgromadzeń zakonnych, które otworzyły swój dom w archidiecezji łódzkiej.

Niedziela łódzka 50/2024, str. I

[ TEMATY ]

Łódź

Ks. Paweł Kłys

Wspólnota małych sióstr Baranka

Wspólnota małych sióstr Baranka

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Przy sanktuarium Matki Boskiej Zwycięskiej w Łodzi powstała mała fraternia, gdzie trzy siostry – dwie Polki i Francuzka – trwają na modlitwie kontemplacyjnej, słuchaniu i rozważaniu słowa Bożego w świetle nauczania Ojców Kościoła.

„Zranione, nigdy nie przestaniemy kochać” – tymi słowami siostry Baranka Bożego kierują się w swojej duchowej formacji i misji, ponieważ odpowiedzią na zło jest miłość paschalna Jezusa. Małe siostry i mali braci Baranka są zgromadzeniami, które współcześnie łączą w sobie charyzmat św. Dominika Guzmana i św. Franciszka z Asyżu, czyli żebrząc, proszą o chleb, całkowicie zawierzając się Bożej Opatrzności.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Fraternia przy ul. Łąkowej 42 jest miejscem otwartym, gdzie każdy może wejść na indywidualną modlitwę lub wziąć udział w pięknej liturgii, odbyć rekolekcje i doświadczyć prostoty ewangelicznego życia. Jak zauważa o. Tomasz Nowak, dominikanin – mieszkańcy Łodzi potrzebują sióstr Bożego Baranka, ich charyzmatu, modlitwy i misji. W naszej diecezji, podobnie jak w innych miejscach na świecie, siostry będą pukać do naszych serc, by przynieść nam Dobrą Nowinę i miłość, tak jak czynił to Jezus.

Reklama

Podczas poświęcenia kaplicy fraterni o mocy słowa Bożego mówił kard. Grzegorz Ryś. Metropolita łódzki przywołując tekst z Apokalipsy św. Jana Apostoła, powiedział, że słowo Boże trzeba spożyć, a nie tylko wysłuchać. – To wezwanie szczególnie jest ważne dla waszego zgromadzenia. Zwróćcie uwagę – mówił kard. Ryś – że we wnętrznościach słowo Boga stało się gorzkie, ale na ustach było słodkie. – Nie możemy bagatelizować gorzkiego doświadczenia chrześcijaństwa, jakie odczuwa człowiek. Wyjaśnienie tego podaje nam św. Franciszek z Asyżu, któremu Jezus powiedział, że jeżeli chcesz mnie poznawać, to musisz zamienić rzeczy gorzkie w słodkie, a słodkie w gorzkie, czyli zmienić porządek. Tego można dokonać wyłącznie poprzez miłość – powiedział kard. Ryś i podkreślił: – Kiedy spożywamy słowo Boga, to ono w nas dokonuje odwrócenia porządku, ale kiedy nie dostrzegamy tej zmiany, to znaczy że jeszcze za mało zjedliśmy Bożego słowa. To miejsce jest właśnie po to, by odwracać ten porządek.

Do wspólnoty mogą przynależeć również osoby świeckie, bez względu na swój stan życia, młodzież i dzieci oraz księża diecezjalni, którzy stanowią Rodzinę Baranka.

Więcej informacji o wspólnocie znaleźć można na stronie: wspolnotabaranka.org/fraternie/male-siostry-baranka/fraternia-w-lodzi.

2024-12-10 12:35

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Otwórz się na łaskę

Niedziela łódzka 4/2025, str. V

[ TEMATY ]

Łódź

Ks. Paweł Kłys

Rabin Boaz Pash, kard. Grzegorz Ryś, rabin Dawid Szychowski

Rabin Boaz Pash, kard. Grzegorz Ryś, rabin Dawid Szychowski

Pod hasłem „Obwieścicie wyzwolenie w kraju dla wszystkich jego mieszkańców” (Kpł 25, 10a) w archidiecezji łódzkiej odbył się 28. Dzień Judaizmu w Kościele katolickim.

Wydarzenie odbyło się w namiocie przy Placu Katedralnym, a udział w nim wzięli świeccy i duchowni przedstawiciele Kościołów chrześcijańskich oraz żydzi. Na wstępie Ryszard Bonisławski, prezes Towarzystwa Przyjaciół Łodzi w wykładzie pt.: „Zaangażowanie Żydów w budownictwo chrześcijańskie w Łodzi” opowiedział o miejscach w Łodzi, które są aktualnie ważnymi miejscami życia gospodarczego i turystycznego, a dawniej były zarządzane przez rodziny żydowskie. Kolejnym punktem spotkania była liturgia słowa. Rabin Dawid Szychowski, rabin Łodzi, komentując fragment z Księgi Kapłańskiej wyjaśnił znaczenie i sens jubileuszu, a następnie opisywał związek człowieka z ziemią w odniesieniu do relacji, zaślubin pomiędzy mężem a żoną. Rabin Boaz Pash w nawiązaniu do Księgi Izajasza oraz aktualnych konfliktów na Bliskim Wschodzie zaprosił uczestników spotkania do osobistej refleksji na temat miłości bliźniego konfrontowanej z uczuciem nienawiści w kontekście biblijnych słów: „Nie będziesz żywił w sercu nienawiści do brata. Będziesz upominał bliźniego, aby nie zaciągnąć winy z jego powodu” (Kpł 19,17). Na zakończenie kard. Grzegorz Ryś odwołał się do przypowieści O nielitościwym dłużniku. Metropolita łódzki zawrócił uwagę na to, że Pan uwalnia od długu swojego sługę-niewolnika, ale przede wszystkim daje mu wolność. – Może być tak, że dostajesz od Boga niewyobrażalną łaskę i ta łaska nic z tobą w środku nie robi. Masz darowaną winę, skreślony dług, nawet zostałeś zewnętrznie wyzwolony, ale wewnątrz jesteś uwiązany do tych pieniędzy. Nawet taka łaska nie jest w stanie cię przełamać – powiedział kard. Ryś. Ponadto duchowny zwrócił uwagę na to, że ta Ewangelia jest zadana ludziom na czas przeżywanego Roku Jubileuszowego, stanowiąc okazję do skonfrontowania wskazanych dwóch biblijnych postaw. – To jest dobra nowina o jubileuszu, że Pan nas czyni wolnymi niezależnie od tego, w jakiej niewoli kto żyje. Bóg chce ci dać wolność! – podkreślił metropolita łódzki.
CZYTAJ DALEJ

“Chrystus spowity całunem” wystawiony w Rzymie

2025-04-18 22:00

[ TEMATY ]

Rzym

Chrystus spowity całunem

niezwykła rzeźba

Włodzimierz Rędzioch

“Chrystus spowity całunem”

“Chrystus spowity całunem”

W samym sercu Neapolu, w Kaplicy Sansevero znajduje się jedna z najbardziej niezwykłych rzeźb jaką kiedykolwiek wykuto w marmurze – to „Chystus spowity całunem” („Cristo Velato”). Jej twórcą jest włoski rzeźbiarz Giuseppe Sammartino, który skończył swoje dzieło w 1753 r. Ludziom trudno było uwierzyć, że można było z twardego marmuru „wydobyć” przezroczysty całun, który lekko pokrywał ciało zmarłego Chystusa. Ponieważ zleceniodawcą rzeźby był książe Raimondo di Sangro, sławny alchemik, powstała legenda, że całun powstał w alchemicznym procesie „marmoryzacji” tkaniny.

Warto dodać, że w okresie późnego baroku Sammartino był jednym z najwybitniejszych włoskich rzeźbiarzy – pracował w Neapolu, tworząc rzeźby o tematyce religijnej, a Chrystus z kaplicy Sansevero jest jego najsłynniejszym dziełem.
CZYTAJ DALEJ

Pożegnanie z „check and balance”?

2025-04-19 10:26

Materiały własne autora

Samuel Pereira

Samuel Pereira

Ostatnie lata w polskiej polityce to eksplozja zamiany pojęć. Weźmy choćby tzw. populizm. Zgodnie z definicją (z łac. populus „lud”) jest to zjawisko polityczne polegające na odwoływaniu się w swoich postulatach i retoryce do idei i woli „ludu”, często stawianego w kontrze do „elit”.

Mimo iż jest to łatka przyklejana przez obóz lewicowo-liberalny konserwatystom, tak naprawdę jest to mechanizm przez nich samych coraz intensywniej stosowany. W naszym kraju widać to choćby przy okazji kolportowania narracji, zgodnie z którą Prawo i Sprawiedliwość to elita biznesowo-polityczna, którą trzeba „odsunąć od władzy” i odebrać pieniądze, którymi „się nachapali”.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję