Reklama

Wiadomości

Nowy prezes TVP. Ruszyły zmiany w mediach publicznych

[ TEMATY ]

media

telewizja

Artur Stelmasiak

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Dotychczasowy wiceminister kultury Jacek Kurski został w piątek rano powołany na stanowisko prezesa Telewizji Polskiej. Z kolei Barbara Stanisławczyk objęła fotel szefowej Polskiego Radia.

Kurski odebrał nominację z rąk Dawida Jackiewicza, ministra skarbu państwa.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Zmiana na stanowisku prezesa TVP to efekt tzw. małej nowelizacji medialnej. Szerszy projekt ustawy o mediach narodowych, do którego dotarła PAP zakłada, że Telewizja Polska, Polskie Radio i Polska Agencja Prasowa staną się mediami narodowymi; zostaną przekształcone w „państwowe osoby prawne” zarządzane przez dyrektora; nadzór nad nimi będzie należał do Rady Mediów Narodowych. Ma zostać uchwalony w ciągu pół roku.

Jacek Kurski do 2014 roku był europosłem z ramienia Solidarnej Polski, a wcześniej Prawa i Sprawiedliwości, w latach 2005-2009 reprezentował tę drugą partię jako poseł na Sejm. W ubiegłorocznych wyborach parlamentarnych nie kandydował.

Z wykształcenia Jacek Kurski jest ekonomistą, ale zajmował się dziennikarstwem, publikując m.in. w „Tygodniku Solidarność”. Od 1991 do 1994 pracował w Telewizji Polskiej, gdzie współtworzył programy publicystyczne m.in. „Lewiatan” i „Sprawę dla reportera”. Prowadził także własną agencję reklamową. Był też korespondentem BBC z Gdańska.

W 1993 roku ukazała się książka „Lewy czerwcowy”, w której Jacek Kurski i Piotr Semka rozmawiali z politykami związanymi z rządem Jana Olszewskiego na temat kulisów odwołania rządu, a rok później zrealizował film dokumentalny na ten sam temat pt. „Nocna zmiana”. W 2005 roku wyreżyserował dokument „III RP - kto miał rację?”.

Pozostałe zmiany dotyczą dyrektora Telewizyjnej Agencji Informacyjnej (zostanie nim Mariusz Pilis) oraz TVP Info, którym ma pokierować Grzegorz Adamczyk.

2016-01-08 12:14

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Nikt za nas tego nie zrobi

Niedziela Ogólnopolska 22/2019, str. 35

[ TEMATY ]

media

wellphoto/fotolia.com

Mogą nas być miliony, ale bez mediów (i prawych ludzi w redakcjach) będziemy tylko masą ludności do przerobienia

Lata mijają, a ja wciąż nie mogę pojąć mechanizmu, który powoduje ściganie za każdy niewłaściwie postawiony przecinek obecnych „Wiadomości” telewizji publicznej, a komercyjnej głównej konkurencji pozwala uprawiać codzienny łomot z użyciem medialnych kijów. Albo maniakalne wręcz skupienie mediów liberalnych na Radiu Maryja. Pomijam już, że większość krytyków stacji tej nie słucha i opowiada jakieś bzdury. Dlaczego jednak prawdziwe, największe nawet obrzydlistwa w rozgłośniach komercyjnych przechodzą bez komentarza? Bo to publiczne, a tamto prywatne? Bzdura. Ktoś najwyraźniej zapomniał, że koncesja na nadawanie ogólnopolskie to również dobro publiczne, a zapisy koncesyjne są jasne – rzetelność wymagana jest od każdego. Myślę, że nie o jakość programów tu tak naprawdę chodzi, a o wymuszenie monopolu.
CZYTAJ DALEJ

Czy potrafię z pokorą i uczciwie dążyć do prawdy?

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Adobe Stock

Rozważania do Ewangelii Łk 9, 7-9.

Czwartek, 25 września. Dzień Powszedni.
CZYTAJ DALEJ

Przerażające dane. W Polsce rocznie realizuje się między 250 a 300 tysięcy recept na tabletki "dzień po"

2025-09-25 21:56

[ TEMATY ]

Pigułka „dzień po”

Adobe Stock

Pigułka dzień po

Pigułka dzień po

Według Ministerstwa Zdrowia, w Polsce rocznie wystawia się i realizuje między 250 a 300 tysięcy recept na tabletki "dzień po".

Zaś od stycznia do sierpnia br. farmaceuci wystawili ok. 15 tys. recept na pigułki „dzień po” - poinformował w czwartek PAP Narodowy Fundusz Zdrowia.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję