Przyglądam się zbiorom filatelistycznym pana Grzegorza Baranowskiego. Znaczki z kapliczkami, krzyżami przydrożnymi, katedrami, aniołami, Bożym Narodzeniem, Zwiastowaniem, Świętą Rodziną, Ewangelistami,
papieskie... Ikonografia chrześcijańska z całego świata: Kanada, Stany Zjednoczone, Francja, Lichtenstein... Pytam o korzenie „zbieractwa”. Pan Grzegorz opowiada, jak to w 1928 r. ojciec przyniósł mu
znaczek za 15 centów z Marianną (symbolem Francji) siejącą zboże. I tak to się zaczęło. Przez 75 lat kolekcja rozrosła się do niebagatelnych rozmiarów. Dzisiaj niewiele już z niej zostało. Pan Grzegorz
pozostawił nie tyle cenne, co ważne dla siebie znaczki ze względów osobistych, wiążące się z ludźmi, których spotkał, i zdarzeniami, które przeżył na drogach filatelistycznej pasji.
Filatelistyka - jak mówi pan Grzegorz - to niezwykła dziedzina i niezwykłe hobby. Dzięki niej poznał cały świat. Zgłębiał geografię, historię, przyrodę. Dzięki swoim zainteresowaniom poznał wiele
osób. Zapraszali go filateliści z Lichtensteinu, Niemiec, Luksemburga, fundując pobyt u siebie. Pan Grzegorz ubolewa, że współczesny medialny świat zubaża młodych, nie pozwala narodzić się i rosnąć pasji,
a przecież to właśnie zainteresowania rozwijają wyobraźnię, wzbogacają wiedzę, uczą sumienności, wytrwałości i wielu innych potrzebnych w życiu cech.
Dzień Dziecka to szczególny czas, w którym nasze myśli kierujemy ku najmłodszym. To nie tylko moment radości i świętowania, ale też okazja do refleksji: jaką rolę odgrywają dzieci w Kościele dzisiaj? Czy potrafimy dostrzec ich obecność tu i teraz - nie jako „przyszłych dorosłych”, lecz jako pełnoprawnych członków wspólnoty? - zastanawiają się siostry z Prowincji Warszawskiej Zgromadzenia Sióstr Nazaretanek w liście otwartym diecezji i mediów katolickich.
Podziel się cytatem
Nie pozwólmy, by wychowanie przejęły algorytmy
„Nie pozwólmy, by przyszłość naszych dzieci była kształtowana wyłącznie przez trendy i algorytmy. Edukacja katolicka to nie koszt - to inwestycja” - mówiła 15 maja s. Wiesława Hyzińska, przełożona Prowincji Warszawskiej Zgromadzenia Sióstr Nazaretanek, w specjalnym liście skierowanym do diecezji i mediów katolickich.
Środowiska katolików świeckich z Portugalii oraz działacze organizacji pro-life nie kryją w mediach społecznościowych zadowolenia z opublikowania reklamy antyaborcyjnej przez znanego przedsiębiorcę z tego kraju Miguela Milhão. Założyciel i prezes spółki Prozis, jednego z największych dostawców suplementów dla sportowców w Europie, przygotował i opłacił reklamę antyaborcyjną w formie muzyki z wideoklipem, która opublikowana została w przerwie niedzielnego finału piłkarskiego Pucharu Portugalii.
Reklama-piosenka zatytułowana „Dziękuję Mamo” (Obrigado Mãe) śpiewana przez Joelisę Campos opowiada historię 23-letniej Portugalki, która zdecydowała się na usunięcie ciąży. Teledysk zaprezentowany na zamówienie Milhão i wyświetlony w trzech portugalskich stacjach telewizyjnych kończy się ostatecznie happy endem. Kobieta zmienia decyzję i odstępuje od zamiaru poddania się aborcji.
Wybitny poeta, autor ponad pięćdziesięciu tomów poezji, serdeczny człowiek, świetny kaznodzieja, na którego kazania do kościoła wizytek przychodziły tłumy ks. Jan Twardowski urodził się 1 czerwca 1915 w Warszawie. W życiu - mówił ks. Twardowski - najważniejsze jest samo życie. A zaraz potem miłość.
Tuż obok gwarnego Krakowskiego Przedmieścia, w głębi ogrodu na terenie klasztoru Sióstr Wizytek w drewnianej kapelanii mieszkał ksiądz Jan Twardowski. To było ważne miejsce w Warszawie. Przez lata ks. Jan miał zwyczaj, że o godzinie trzeciej po południu siadał w przedsionku zakrystii kościoła Wizytek i czekał na tych, którzy chcieli z nim porozmawiać.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.