Reklama

Zaproszenia

Gospel i GOSPELOWNIA

Utwory pełne radości i spontaniczności rozbrzmiewają na scenach Poznania i wielu miast Polski już od wielu lat. Przy tej muzyce nie można spokojnie usiedzieć w ławce. Muzyka GOSPEL porywa do tańca, do wspólnego śpiewania i uwielbiania Boga, nawet tych, którzy nie mieli z nim wcześniej „po drodze”. Ta muzyka zaraża każdego. Jesienią w Poznaniu świętowane będzie szczególne wydarzenie Gospel – XX-lecie chóru Gospel Joy oraz XV Poznańskie Warsztaty Gospel, pod nazwą :

[ TEMATY ]

zaproszenia

Archiwum organizatorów

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

GOSPELOWNIA, czyli pierwsza edycja Ogólnopolskiego Festiwalu już w ostatni weekend listopada w Poznaniu.

Dlaczego taka nazwa? „Wyszła” spontanicznie, kiedy Ekipa organizacyjna zgromadzona pod szyldem Gospel Joy zebrała się na spotkaniu strategicznym. Może warto otworzyć formułę Warsztatów Gospel i dodać konkurs chórów? Pytanie zadała prawdopodobnie Oleńka Rogala – filar organizacyjny Warsztatów. Doświadczenie pokazuje, że chór szlifuje się właśnie wtedy, kiedy robi to, do czego został powołany – czyli wychodzi z sali prób i śpiewa na scenie. Nie ma wzrostu bez wyzwań i właśnie takie stawia udział w różnego rodzaju przeglądach i konkursach. Tak więc połączenie słów „Gospel” i „hurtownia” dobrze się zgrały – wizją jest, aby powstawało jak najwięcej chórów, aby rosły i muzycznie zalały Polskę. Bo kto śpiewa, ten dwa razy się modli.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Konkurs chórów rozpocznie się w piątek w okolicach południa. W Jury zasiądą dyrygent i członkowie brytyjskiego chóru UP Mass Choir, bardziej znani z występu w Britain Got Talent jako Gospel Singers Incognito. Peter George, Emma O’Connor oraz Josie Nugent to zarówno doświadczeni wokaliści, jak i nauczyciele śpiewu, więc liczymy na to, że dobrze wpiszą się w polski gospel. Wesprze ich w tym Agnieszka „Baca” Górska-Tomaszewska – dyrygentka chóru Gospel Joy.

W sobotę i niedzielę do tej radosnej czwórki dołączy David Daniel – jeden z najbardziej zasłużonych dla naszego kraju angielskich instruktorów. Jak sam mówi – kocha Polskę i uwielbia do niej przyjeżdżać. Był na jednych z pierwszych poznańskich warsztatów i bardzo często jeździ z Gospel Joy po Polsce, aby organizować warsztaty w mniejszych miejscowościach. Wszyscy instruktorzy wspólnie poprowadzą ponad 250 osobowy tłum w trzygłosowej harmonii. Gospelownia zakończy się koncertem finałowym, na którym oprócz koncertu wykonanego przez chór warsztatowy, wystąpi również zwycięski chór z piątkowego konkursu.

Reklama

W sobotę wieczorem natomiast, również w ramach Festiwalu – chór Gospel Joy przygotował prawdziwą ucztę, której zawartość jest owiana tajemnicą. Zwiastun został wypuszczony w połowie września i nosi tytuł „Napełniaj mnie”. Na singlu występuje Natalia Niemen i zachwyca interpretacją utworu kanadyjskiego producenta, Coreya Butlera. A to dopiero początek.

Gospel jest muzyką, obok której nie można przejść obojętnie. Wielu uczestników wraca każdego roku, mówiąc, że czekają na ten weekend, aby móc znów poczuć szczególną atmosferę tego wydarzenia. Dotyka ich to, że mogą stać ramię w ramię z ludźmi z całej Polski i śpiewać na chwałę Boga. I choć pochodzą z różnych miejsc, mają różne doświadczenia i często są w różnym wieku – wspólnie stwarzają coś niesamowitego, co zostaje w pamięci na długie lata.

GOSPELOWNIA

• 24 listopada – konkurs chórów

• 25-26 listopada – XV Poznańskie Warsztaty Gospel

• 25 listopada – koncert Gospel Joy

• 26 listopada – koncert Finałowy Warsztatów Gospel oraz laureata Konkursu

• 26 listopada – Warsztaty Gospel dla dzieci

Projekt GOSPELOWNIA jest współfinansowany przez Urząd Marszałkowski Województwa oraz Urząd Miasta Poznania

Zapisy i więcej informacji na www.gospeljoy.pl w zakładce Warsztaty

2017-11-02 10:43

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Lublin: „Questing dla Klasztoru w sercu miasta”

Fundacja Restaurare Basilicam i Miasto Lublin serdecznie zapraszają do udziału w projekcie pn. „Questing dla Klasztoru w sercu miasta”. Uczestnicy w ramach zaplanowanych szkoleń i warsztatów oraz zwiedzania Bazyliki i Klasztoru będą mieli niepowtarzalną okazję utworzyć quest dla kompleksu dominikańskiego w Lublinie.

CZYTAJ DALEJ

św. Katarzyna ze Sieny - współpatronka Europy

Niedziela Ogólnopolska 18/2000

[ TEMATY ]

św. Katarzyna Sieneńska

Giovanni Battista Tiepolo

Św. Katarzyna ze Sieny

Św. Katarzyna ze Sieny

W latach, w których żyła Katarzyna (1347-80), Europa, zrodzona na gruzach świętego Imperium Rzymskiego, przeżywała okres swej historii pełen mrocznych cieni. Wspólną cechą całego kontynentu był brak pokoju. Instytucje - na których bazowała poprzednio cywilizacja - Kościół i Cesarstwo przeżywały ciężki kryzys. Konsekwencje tego były wszędzie widoczne.
Katarzyna nie pozostała obojętna wobec zdarzeń swoich czasów. Angażowała się w pełni, nawet jeśli to wydawało się dziedziną działalności obcą kobiecie doby średniowiecza, w dodatku bardzo młodej i niewykształconej.
Życie wewnętrzne Katarzyny, jej żywa wiara, nadzieja i miłość dały jej oczy, aby widzieć, intuicję i inteligencję, aby rozumieć, energię, aby działać. Niepokoiły ją wojny, toczone przez różne państwa europejskie, zarówno te małe, na ziemi włoskiej, jak i inne, większe. Widziała ich przyczynę w osłabieniu wiary chrześcijańskiej i wartości ewangelicznych, zarówno wśród prostych ludzi, jak i wśród panujących. Był nią też brak wierności Kościołowi i wierności samego Kościoła swoim ideałom. Te dwie niewierności występowały wspólnie. Rzeczywiście, Papież, daleko od swojej siedziby rzymskiej - w Awinionie prowadził życie niezgodne z urzędem następcy Piotra; hierarchowie kościelni byli wybierani według kryteriów obcych świętości Kościoła; degradacja rozprzestrzeniała się od najwyższych szczytów na wszystkie poziomy życia.
Obserwując to, Katarzyna cierpiała bardzo i oddała do dyspozycji Kościoła wszystko, co miała i czym była... A kiedy przyszła jej godzina, umarła, potwierdzając, że ofiarowuje swoje życie za Kościół. Krótkie lata jej życia były całkowicie poświęcone tej sprawie.
Wiele podróżowała. Była obecna wszędzie tam, gdzie odczuwała, że Bóg ją posyła: w Awinionie, aby wzywać do pokoju między Papieżem a zbuntowaną przeciw niemu Florencją i aby być narzędziem Opatrzności i spowodować powrót Papieża do Rzymu; w różnych miastach Toskanii i całych Włoch, gdzie rozszerzała się jej sława i gdzie stale była wzywana jako rozjemczyni, ryzykowała nawet swoim życiem; w Rzymie, gdzie papież Urban VI pragnął zreformować Kościół, a spowodował jeszcze większe zło: schizmę zachodnią. A tam gdzie Katarzyna nie była obecna osobiście, przybywała przez swoich wysłanników i przez swoje listy.
Dla tej sienenki Europa była ziemią, gdzie - jak w ogrodzie - Kościół zapuścił swoje korzenie. "W tym ogrodzie żywią się wszyscy wierni chrześcijanie", którzy tam znajdują "przyjemny i smaczny owoc, czyli - słodkiego i dobrego Jezusa, którego Bóg dał świętemu Kościołowi jako Oblubieńca". Dlatego zapraszała chrześcijańskich książąt, aby " wspomóc tę oblubienicę obmytą we krwi Baranka", gdy tymczasem "dręczą ją i zasmucają wszyscy, zarówno chrześcijanie, jak i niewierni" (list nr 145 - do królowej węgierskiej Elżbiety, córki Władysława Łokietka i matki Ludwika Węgierskiego). A ponieważ pisała do kobiety, chciała poruszyć także jej wrażliwość, dodając: "a w takich sytuacjach powinno się okazać miłość". Z tą samą pasją Katarzyna zwracała się do innych głów państw europejskich: do Karola V, króla Francji, do księcia Ludwika Andegaweńskiego, do Ludwika Węgierskiego, króla Węgier i Polski (list 357) i in. Wzywała do zebrania wszystkich sił, aby zwrócić Europie tych czasów duszę chrześcijańską.
Do kondotiera Jana Aguto (list 140) pisała: "Wzajemne prześladowanie chrześcijan jest rzeczą wielce okrutną i nie powinniśmy tak dłużej robić. Trzeba natychmiast zaprzestać tej walki i porzucić nawet myśl o niej".
Szczególnie gorące są jej listy do papieży. Do Grzegorza XI (list 206) pisała, aby "z pomocą Bożej łaski stał się przyczyną i narzędziem uspokojenia całego świata". Zwracała się do niego słowami pełnymi zapału, wzywając go do powrotu do Rzymu: "Mówię ci, przybywaj, przybywaj, przybywaj i nie czekaj na czas, bo czas na ciebie nie czeka". "Ojcze święty, bądź człowiekiem odważnym, a nie bojaźliwym". "Ja też, biedna nędznica, nie mogę już dłużej czekać. Żyję, a wydaje mi się, że umieram, gdyż straszliwie cierpię na widok wielkiej obrazy Boga". "Przybywaj, gdyż mówię ci, że groźne wilki położą głowy na twoich kolanach jak łagodne baranki". Katarzyna nie miała jeszcze 30 lat, kiedy tak pisała!
Powrót Papieża z Awinionu do Rzymu miał oznaczać nowy sposób życia Papieża i jego Kurii, naśladowanie Chrystusa i Piotra, a więc odnowę Kościoła. Czekało też Papieża inne ważne zadanie: "W ogrodzie zaś posadź wonne kwiaty, czyli takich pasterzy i zarządców, którzy są prawdziwymi sługami Jezusa Chrystusa" - pisała. Miał więc "wyrzucić z ogrodu świętego Kościoła cuchnące kwiaty, śmierdzące nieczystością i zgnilizną", czyli usunąć z odpowiedzialnych stanowisk osoby niegodne. Katarzyna całą sobą pragnęła świętości Kościoła.
Apelowała do Papieża, aby pojednał kłócących się władców katolickich i skupił ich wokół jednego wspólnego celu, którym miało być użycie wszystkich sił dla upowszechniania wiary i prawdy. Katarzyna pisała do niego: "Ach, jakże cudownie byłoby ujrzeć lud chrześcijański, dający niewiernym sól wiary" (list 218, do Grzegorza XI). Poprawiwszy się, chrześcijanie mieliby ponieść wiarę niewiernym, jak oddział apostołów pod sztandarem świętego krzyża.
Umarła, nie osiągnąwszy wiele. Papież Grzegorz XI wrócił do Rzymu, ale po kilku miesiącach zmarł. Jego następca - Urban VI starał się o reformę, ale działał zbyt radykalnie. Jego przeciwnicy zbuntowali się i wybrali antypapieża. Zaczęła się schizma, która trwała wiele lat. Chrześcijanie nadal walczyli między sobą. Katarzyna umarła, podobna wiekiem (33 lata) i pozorną klęską do swego ukrzyżowanego Mistrza.

CZYTAJ DALEJ

Rosjanie uwięzili ukraińskich redemptorystów [Wywiad]

2024-04-30 09:22

materiał własny

Zapraszamy do wysłuchania rozmowy z ks. Witalijem Porowczukiem, który opowiada o ciężkiej sytuacji ukraińskich jeńców w Rosji, trosce o to, aby wymieniać wszystkich jeńców ukraińskich na rosyjskich i rosyjskich na ukraińskich, o więzionych księżach, w tym dwóch ukraińskich redemptorystach oraz o tym, w jakich warunkach, przypominające sowieckie gułagi, przebywają ukraińscy jeńcy.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję