Reklama

Szkoła z charakterem

Szkoła prowadzona przez duchowych synów św. Wincentego Pallottiego, czyli Pallotyńskie Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Batorego w Lublinie, chce zapewnić uczniom jak najlepsze warunki rozwoju, łącząc tradycję z nowoczesnością w nauczaniu i wychowaniu. Priorytetami dla dyrekcji i grona pedagogicznego są: wychowanie w duchu personalistycznym, wysoki poziom nauczania i bezpieczeństwo młodzieży.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Wysiłki pedagogów, podejmowane obecnie pod kierunkiem dyrektora ks. Andrzeja Zelka SAC, zmierzają do przekazania uczniom ponadczasowych wartości: wiary w Boga, honoru, patriotyzmu, poszanowania godności własnej i innych. Formację wspierają atrakcyjne dla młodych formy ewangelizacji: koncerty, spotkania z zespołami i grupami ewangelizacyjnymi. Każda klasa bierze udział w wyjazdowych dniach skupienia organizowanych w ciągu roku. W bieżącym roku szkolnym uczniowie uczestniczyli w Pallotyńskim Spotkaniu Młodych, zorganizowanym w sierpniu w Ołtarzewie, klasy pierwsze gimnazjum wyjechały na swoje dni do Świętej Katarzyny w Górach Świętokrzyskich, uczniowie klas III LO brali udział w VII Ogólnopolskim Forum Młodzieży Szkół Katolickich na Jasnej Górze, zorganizowanym przez Radę Szkół Katolickich, a młodzież z klas I LO przeżywała swoje dni skupienia w Wadowicach.
Formacja młodzieży dokonuje się każdego dnia. Niezwykle istotną rolę pełni prefekt ks. Tomasz Makarewicz SAC, który codziennie rano odprawia w szkolnej kaplicy Mszę św.; w południe uczniowie mają możliwość włączenia się w modlitwę „Anioł Pański”. Ksiądz prefekt pełni stałe dyżury, młodzież może przyjść, aby porozmawiać czy wyspowiadać się. Uczniowie i rodzice mogą również korzystać z pomocy psychologa szkolnego. Innym elementem wychowawczo-formacyjnym jest wolontariat. Uczniowie współpracują z Lubelskim Hospicjum dla Dzieci im. „Małego Księcia” i Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym w Bystrzycy. Chętnie organizują akcje na rzecz podopiecznych ośrodków, m.in. zbiórki pieniędzy w hipermarketach, kiermasze ciast własnego wypieku, czy szkolne imprezy, na które biletami wstępu są słodycze przekazywane później potrzebującym.
W Pallotyńskim Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącym niezwykle dużą wagę przykłada się do poziomu kształcenia. Świadczy o tym stuprocentowa zdawalność egzaminu maturalnego i to, że uczniowie dostają się na wybrane przez siebie kierunki studiów. Cieszy także fakt, że wysiłki szkoły są doceniane przez innych, m.in. w zorganizowanym przez „Kurier Lubelski” VI Konkursie „Złota Tarcza 2007” na najlepsze liceum ogólnokształcące na Lubelszczyźnie szkoła zajęła VII miejsce. W III edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Nasz projekt eTwinning 2007” za projekt „Les Noces de L’Europe” (Zaślubiny Europy) realizowany z partnerami z Francji i Włoch Pallotyńskie Liceum otrzymało tytuł laureata. W liście gratulacyjnym z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji podpisanym przez dyrektora programu „Uczenie się przez całe życie” i Fundację Rozwoju Systemu Edukacji - Narodowe Biuro Programu eTwinning, czytamy: „Państwa praca i podejmowane działania w dziedzinie współpracy europejskiej szkół przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych zostały uznane za szczególnie oryginalne i nowatorskie w skali europejskiej”. Sukcesy gimnazjalistów również przynoszą wiele radości. Dzięki doskonałym od lat wynikom egzaminu gimnazjalnego szkoła znajduje się w gronie trzech najlepszych gimnazjów Lublina. W roku szkolnym 2006/2007 aż dziesięciu uczniów zdobyło tytuł laureata w konkursach przedmiotowych, organizowanych przez Lubelskiego Kuratora Oświaty.
Wysoki poziom kształcenia osiąga się dzięki codziennej pracy i organizacji pracy w szkole: zajęcia prowadzone są jednozmianowo, lekcje 45-minutowe, dzwonki, przerwy, praca z zeszytem i podręcznikami, oceny w sześciostopniowej skali. Szkoła umożliwia rozwijanie talentów uczniów podczas zajęć ponad 20 kół zainteresowań. Są to m.in.: koła europejskie, fotograficzne, dziennikarskie, teatralne, tańca towarzyskiego, koło gitarowe, chór, SKS, basen. Uczniowie redagują gazetę szkolną „Wilcze Kły” (nazwa pochodzi od kłów w herbie patrona Stefana Batorego). Zwyczajem stały się wyjazdy integracyjne, narciarskie, wypoczynkowe i edukacyjne w kraju i za granicą. Duży wpływ na poziom kształcenia i bezpieczeństwo uczniów mają również warunki lokalowe. Szkoła posiada własny trzypiętrowy budynek, dwa profesjonalnie wyposażone laboratoria językowe (języków obcych nauczają także obcokrajowcy native speakerzy), sale informatyczne ze stałym dostępem do Internetu, dwie sale gimnastyczne, nową siłownię, skomputeryzowaną bibliotekę, liczne pracownie przedmiotowe i barek. Dzięki temu, że klasy są najwyżej siedemnastoosobowe, nikt nie jest anonimowy. Bezpieczeństwo zapewnia dodatkowo monitoring obiektu i terenu.
Życzliwa atmosfera, którą zauważają też praktykujący tu studenci, pomaga także im „oswoić się” z rolą nauczyciela. Ula (III r. lingwistyki UMCS) zauważa zaangażowanie nauczycieli w pracę, ich dbałość o ożywianie toku lekcji pomysłami spoza podręcznika, co jest wielką pomocą w nauce języka obcego, wzajemny szacunek pomiędzy uczniem a nauczycielem i rzetelność w ocenianiu (w zgodzie z przedmiotowymi systemami oceniania i ocenianiem wewnętrznym). Tutejsze środowisko szkolne jest otwarte na każdego człowieka zarówno wierzącego, jak i niewierzącego, poszukującego, wątpiącego i zagubionego. Źródłem i inspiracją dla wychowawców jest Jezus Chrystus, który objawia się w Bożym Słowie oraz żyje i działa w swoim Kościele.

Pallotyńskie Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Batorego
20-803 Lublin,
al. Warszawska 31,
tel. (081) 533-82-05
www.batory.plo.lublin.pl

Pallotyńskie Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcące im. S. Batorego

jest szkołą przyjazną nie tylko dla uczniów, ale także dla nauczycieli. Pedagodzy mają sprzyjające warunki do nawiązania dobrego kontaktu z młodzieżą. Służy temu praca w małych klasach, różnorodne zajęcia pozalekcyjne, wspólne wyjścia i wyjazdy, np. dni skupienia. Wychowawcom dbającym o kształtowanie postaw młodych ludzi pomaga profil szkoły, w której promuje się właściwe wzorce zachowań, oparte na uniwersalnych wartościach.

Ks. Tomasz Makarewicz SAC, prefekt

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2008-12-31 00:00

Ocena: +1 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Kard. Tagle: Leon XIV to misyjny pasterz, który będzie prowadził Kościół słuchając wszystkich

2025-05-16 14:40

[ TEMATY ]

kard. Luis Antonio Tagle

Papież Leon XIV

Vatican Media

Proprefekt Dykasterii ds. Ewangelizacji opowiada w rozmowie z Mediami Watykańskimi o swoim doświadczeniu konklawe oraz dzieli się refleksjami dotyczącymi pierwszych kroków Leona XIV, którego poznał wiele lat temu, gdy o. Robert Francis Prevost był przełożonym generalnym augustianów. Filipiński kardynał ze wzruszeniem wspomina również papieża Franciszka, od którego śmierci minął prawie miesiąc.

W Kaplicy Sykstyńskiej, podczas konklawe, siedzieli obok siebie. Dziś kard. Luis Antonio Tagle i Leon XIV – Robert Francis Prevost spotkali się ponownie – tym razem na audiencji w Pałacu Apostolskim – tydzień po ogłoszeniu: Habemus Papam i pierwszym błogosławieństwie Urbi et Orbi nowego Papieża. Amerykańsko-peruwiański kardynał, który został papieżem, i filipiński purpurat znają się od wielu lat, a przez ostatnie dwa współpracowali blisko, jako kierujący dykasteriami: ds. Biskupów i ds. Ewangelizacji. W rozmowie z mediami watykańskimi kard. Tagle przedstawia osobisty portret nowego Papieża, dzieli się duchowym doświadczeniem konklawe i wspomina z wzruszeniem papieża Franciszka.
CZYTAJ DALEJ

Były parafianin o proboszczu Prevoście: zmieniał nasze serca i życie

2025-05-16 13:08

[ TEMATY ]

Papież Leon XIV

Vatican Media

Kiedy o. Robert Prevost kierował parafią Matki Bożej z Montserrat w peruwiańskim mieście Trujillo, jego posługa wśród młodzieży prowadziła do nawróceń i zmiany życia. „Czuliśmy, że Chrystus naprawdę jest wśród nas. Był prawdziwym pasterzem” – wspomina David Carranza, ówczesny członek grupy młodzieżowej.

Na początku lat 90-tych o. Robert Prevost był proboszczem kościoła Matki Bożej z Montserrat w Trujillo, drugim pod względem liczby ludności mieście Peru. David Carranza był wówczas nastolatkiem, ale dziś wciąż doskonale pamięta tego łagodnego i uśmiechniętego duszpasterza, który zachęcał do udziału w różnego rodzaju zajęciach, od czysto duchowych po bardziej rekreacyjne: „Przez wszystkie lata, kiedy był proboszczem – opowiada Radiu Watykańskiemu – mogłem z bliska doświadczać jego pokory i służby, zwłaszcza w grupie młodzieżowej Jóvenes Amigos de Cristo - Młodzi Przyjaciele Chrystusa. Był to okres, który zdecydowanie naznaczył moje życie i wiarę”.
CZYTAJ DALEJ

Leon XIV: indoktrynacja jest niemoralna

Katolicka Nauka Społeczna powołana jest do dostarczenia kluczy interpretacyjnych, które wprowadzają dialog między nauką a sumieniem, dając tym samym zasadniczy wkład w wiedzę, nadzieję i pokój – wskazał Ojciec Święty podczas spotkania z członkami Fundacji Centesimus Annus Pro Pontifice. W Rzymie odbywa się doroczna międzynarodowa konferencja i zgromadzenie ogólne.

Indoktrynacja jest niemoralna, gdyż „uniemożliwia krytyczne myślenie, narusza świętą wolność sumienia – nawet jeśli jest ono błędne – i zamyka się na nowe refleksje, bo odrzuca ruch, zmianę, ewolucję idei wobec nowych wyzwań” – powiedział Papież. Nauczanie Kościoła zaś jest poważną, spokojną i rygorystyczną refleksją; ono chce nas nauczyć jak zbliżać się do sytuacji i do ludzi. „To właśnie poważne podejście, rygor i spokój są tym, czego należy uczyć się z każdej doktryny – również Katolickiej Nauki Społecznej” – dodał Leon XIV.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję