Wielu z nas ma jeszcze w pamięci obrazy z pielgrzymki Ojca
Świętego Jana Pawła II do Ziemi Świętej w marcu 2000 r., podczas
której papież modlił się w Bazylice Grobu Bożego w Jerozolimie. Pamiętamy
tę pełną pokory modlitwę Namiestnika Chrystusowego w miejscu, gdzie
złożono Ciało zdjęte z krzyża i gdzie dokonał się cud Zmartwychwstania.
Kilkanaście dni temu, w czasie Triduum Paschalnego mogliśmy przeżywać,
dzięki Liturgii, te tajemnice, które dokonały się blisko dwa tysiące
lat temu. Przybliżeniu ich służyły czynione na tę okazję wielkoczwartkowe
ciemnice i groby, które są próbą odwzorowania miejsc świętych nawiedzonych
przez Papieża i nawiedzanych, przynajmniej do niedawna, przez setki
tysięcy chrześcijan z całego świata. Do ich wykonania angażują się
najczęściej sami duszpasterze, ale nierzadko pomagają im artyści
zamieszkujący w parafii, pracownicy parafialni, katecheci, członkowie
grup parafialnych, młodzież. Scenografia jest najczęściej wyrazem
tego, czym żyje Kościół, naród i świat współczesny. Jakie treści
wpisane były w tegoroczną scenografię Grobów Pańskich w diecezji
drohiczyńskiej? Mówi o tym niniejszy fotoreportaż.
Muzyka jest jak most, który prowadzi nas do Boga – powiedział Leon XIV w podziękowaniu za przedświąteczny „Koncert z ubogimi”. Papież zauważył, że nie przypadkiem każda kultura i język ma tak wiele kolęd. Jakby nie można było celebrować Bożego Narodzenia bez muzyki, bez hymnów uwielbienia – dodał Ojciec Święty.
Dziękując za watykański koncert, który co roku gromadzi ubogich, ich dobroczyńców oraz światowej sławy artystów, Papież wspomniał w sposób szczególny o kard. Konradzie Krajewskim, prefekcie Dykasterii ds. Posługi Miłosierdzia.
Fenomen francuskiego kina religijnego wreszcie zobaczą polscy widzowie. Głośny film „Najświętsze serce” („Sacré Coeur”) – produkcja, która we Francji stała się sensacją i nieoczekiwanym przebojem box office’u – wejdzie do polskich kin 20 lutego 2026 r. Dystrybutorem jest Rafael Film.
„Najświętsze serce”, wyreżyserowane przez Sabrinę i Stevena Gunnell, zaskoczyło francuską branżę filmową już w pierwszym tygodniu wyświetlania: uzyskało najlepszy od 2021 r. wynik liczby widzów na jedno wyświetlenie. Mimo skromnego budżetu i braku znanych nazwisk film przyciągnął tłumy – przed kinami ustawiały się kolejki, a widzowie opuszczali seanse głęboko poruszeni. Dodatkowej rozgłosu dodały kontrowersje: zakaz ekspozycji plakatów w metrze i na dworcach czy odwołanie seansów w Marsylii tylko zwiększyły zainteresowanie publiczności. W kilka tygodni film obejrzało ponad 400 tys. widzów.
Dla Boga nie ma rzeczy niemożliwych. Przygotujmy się na Jego królestwo, przyjmijmy je. Najmniejszy – Jezus z Nazaretu, będzie nas prowadził! On, który oddał się w nasze ręce, od nocy swoich narodzin do ciemnej godziny śmierci na krzyżu, jaśnieje w naszej historii jak wschodzące słońce - powiedział Papież podczas rozważania przed niedzielną modlitwą Anioł Pański.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.