Dostęp do Internetu jest możliwy poprzez telefoniczną sieć cyfrową ISDN (Integrated Services Digital Network - sieć cyfrowa z integracją usług). W tym celu odcinek tradycyjnej sieci między gniazdkiem a cyfrową centralną telefoniczną zostaje przystosowany do przekazu cyfrowego za pomocą specjalnych urządzeń zwanych modemami cyfrowymi. Jakość transmisji w tym przypadku jest znacznie lepsza niż w przypadku zwykłych linii telefonicznych i może osiągnąć prędkość 128 Kb/s. Także i tutaj połączenie z serwerem internetowym jest realizowane tylko na czas „rzeczywistego” korzystania z sieci. Przygotowanie komputera do nawiązania połączenia z takim serwerem także w tym przypadku nie wymaga specjalnej konfiguracji komputera. By korzystać z łącza ISDN, dostawca usługi powinien zainstalować u abonenta „gniazdko” ISDN, fachowo zwane NT („entek”), które zapewnia podłączenie dwóch urządzeń ISDN. Wiele NT ma również gniazda oznaczone TA (Terminal Adapter), umożliwiające dołączenie urządzeń analogowych - telefonu lub faksu. Modemy ISDN występują w postaci kart i urządzeń zewnętrznych.
SDI - czyli stały dostęp do Internetu, który do niedawna oferowała Telekomunikacja Polska. Została ona oparta na technologii HIS firmy Ericsson, w ramach której użytkownik za pośrednictwem zwykłego łącza telefonicznego otrzymywał stały dostęp do Internetu z możliwością równoczesnego prowadzenia rozmów telefonicznych.
Alternatywą do SDI jest usługa, którą w Telekomunikacji Polskiej nazwano neostradą, o czym już niedługo. Przy okazji: TP SA rozpoczęła świadczenie usług telewizyjnych i wprowadza nową ofertę - neostrada z telewizją. W jej ramach, zawierając umowę na 24 miesiące, za cenę neostrady klient otrzymuje dodatkowo możliwość oglądania ponad 30 kanałów telewizyjnych. Technologia DSL (Digital Subscriber Line) umożliwia przesyłanie danych za pomocą zwykłych kabli telefonicznych. Wykorzystuje ona nieużywane, wyższe pasmo częstotliwości na linii telefonicznej abonenta. Na każdym zakończeniu telefonicznego kabla montuje się specjalne urządzenia (modem DSL po stronie klienta i karta modemowa ze strony centrali telefonicznej), które oddzielają analogowy sygnał głosowy rozmowy telefonicznej od danych przesyłanych do i z Internetu.
Pomóż w rozwoju naszego portalu