Kari Jobe, Cody Carnes & Martin Smith – The Blessing Tour w Gliwicach
Już 8 listopada na scenie PreZero Areny Gliwice będziemy mieli okazję posłuchać jedynego w Polsce koncertu podczas europejskiej trasy The Blessing Tour. Przed nami wyjątkowy wieczór uwielbienia, wspaniałej muzyki i jedności. Kari Jobe, Cody Carnes i Martin Smith – bilety na koncert w Gliwicach w ramach The Blessing Tour Europe już dostępne.
Kari Brooke Jobe to współczesna piosenkarka muzyki chrześcijańskiej i autorka tekstów. W 2008 roku razem z zespołem Gateway Worship wydali album Wake Up the World, który zadebiutował na 2 miejscu listy Billboard's Christian Albums chart. W następnym roku Kari Jobe wydała swój solowy debiutancki album. Osiągnął on numer 3 na liście albumów chrześcijańskich i dotarł do 67 miejsca na liście Billboard 200. Wydała również hiszpańską wersję albumu zatytułowaną Le Canto, która zdobyła nagrodę Dove Award w 2010 roku za najlepszy hiszpańskojęzyczny album roku. W 2012 roku Kari Jobe wydała swoją kontynuację Where I Find You, która otrzymała nominację do Best Contemporary Christian Album podczas 2012 Grammy Awards. W 2017 roku Kari Jobe wydała album The Garden oraz The Blessing. Ten ostatni zawiera utwór "The Blessing: Live", który szybko stał się jednym z najczęściej.
Cody Carnes - jest liderem uwielbienia, który pasjonuje się tworzeniem przestrzeni, w której innowacyjny artyzm i autentyczne uwielbienie mogą się zderzyć. Jako autor piosenek napisał potężne hymny kościelne, takie jak „Nothing Else”, „Run To The Father” i „Christ Be Magnified”, które są częścią jego najnowszej płyty zatytułowanej "Run To The Father" (Capitol CMG). Jest także współautorem wielu piosenek nagranych przez jego żonę, nominowaną do nagrody GRAMMY Kari Jobe, w tym ich nowej piosenki "The Blessing". Pochodzący z Teksasu, a obecnie mieszkający w Nashville, często podróżuje po kraju z Kari i ich dwoma synami, Canyonem i Kingstonem. streamowanych utworów Kari Jobe.
Martin Smith - brytyjski artysta uwielbienia, autor tekstów i producent tworzył piosenki, które wnosiły świeże powietrze do płuc Kościoła. Od "Did You Feel The Mountains Tremble?" i "Waiting Here For You" po "I Could Sing Of Your Love Forever" i "History Maker", piosenki Martina łączyły pokolenia, inspirując i wpływając na liderów uwielbienia i wiernych. Niezależnie od tego, czy był frontmanem przełomowego zespołu Delirious, głównym wokalistą Army Of Bones, czy też solowym liderem uwielbienia, Martin był zaangażowany w niemal każdy aspekt współczesnego ruchu uwielbienia.
Tradycją, już od 23 lat, są organizowane w miesiącach lata (czerwcu, lipcu i sierpniu)koncerty organowe i kameralne w ramach Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w bazylice Zwiastowania Pańskiego Ojców Bernardynów w Leżajsku. Celem, który przyświeca organizacji tych koncertów, jest promowanie i wspieranie twórczości artystycznej, jak również popularyzacja muzyki organowej i kameralnej znanych kompozytorów i solistów. Festiwal ten wpisuje się na stałe w kalendarz imprez kulturalnych nie tylko regionu, lecz i całego kraju.
Ze względu na wyjątkowość organów leżajskich, wypływającą nie tylko z niezwykłego piękna prospektu organowego, lecz nade wszystko z ich szczególnego brzmienia, zostały one, wraz z bazyliką i klasztorem, wpisane przez Prezydenta RP na listę Narodowych Pomników Historii. Organy mają swój początek w latach 80. i 90. XVII wieku z fundacji Jędrzeja Potockiego i inicjatywy przybyłych do Leżajska w 1608 r. Ojców Bernardynów. Są jednym z najcenniejszych zabytków Europy. Posiadają 75 głosów, a ich konstrukcja składa się z 3 osobnych instrumentów. Organy główne w swej wielkości sięgają 15 m wysokości oraz 7,5 m szerokości, a ich największa piszczałka ma 10 m długości. Są to jedyne organy na świecie, które tworząc monumentalny zespół organowy, jednocześnie pozwalają, by grało na nich trzech organistów równocześnie. Konstrukcja tego instrumentu związana była z działalnością organmistrzów Stanisława Studzińskiego z Przeworska oraz Jana Głowińskiego z Krakowa. Zewnętrzny wygląd organów charakteryzuje się bardzo bogatą oprawą snycerską, składającą się z ornamentyki małżowinowo-chrząstkowej z dużą liczbą przedstawień figuralnych.
Koncerty organizowane w leżajskiej bazylice Ojców Bernardynów corocznie gromadzą liczne rzesze miłośników różnych gatunków muzyki, nie tylko poważnej. Zapraszani są bowiem tutaj światowej sławy muzycy, soliści i zespoły prezentujące najwyższy poziom artystyczny. Obecna 23. edycja Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej rozpoczęła się 23 czerwca recitalem organowym Jakuba Chachulskiego oraz częścią kameralną w wykonaniu solistów: Wiesława Ochmana – tenora i Małgorzaty Kellis – sopranistki.
Koncerty w Leżajsku odbywają się w każdy poniedziałek o godz. 19 i będą trwały aż do 25 sierpnia. Wszystkich miłośników muzyki organowej i kameralnej oraz sympatyków leżajskiego sanktuarium Matki Bożej Pocieszenia serdecznie zapraszamy do wysłuchania koncertów i modlitwy przed Cudownym Obrazem Matki Bożej.
Podczas Mszy św. z okazji Zesłania Ducha Świętego odprawianej w paryskiej katedrze Notre Dame doszło do profanacji Najświętszego Sakramentu - informuje o tym francuski serwis Tribune Chrétienne.
W tę niedzielę, 8 czerwca 2025 r., w dzień Pięćdziesiątnicy, podczas Mszy św. o 8:30 rano wierni (głównie obcokrajowcy) byli świadkami świętokradczych scen.
Św. Tomasz odegra kluczową rolę w XXI, w kształtowaniu katolickiej doktryny. Jest o tym przekonany o. Margelidon OP, redaktor naczelny czasopisma Revue thomiste. Przyznaje on, że pod koniec ubiegłego wieku św. Tomasz został skazany na zapomnienie. Jednakże od 20 lat na nowo powraca zainteresowanie św. Tomaszem i to nie tylko w ramach historii filozofii i teologii. Największe zainteresowanie budzi on w Stanach Zjednoczonych. W Europie głównym ośrodkiem tomistycznego renesansu jest Francja.
O. Philippe-Marie Margelidon OP był odpowiedzialny za organizację trzyletniego Jubileuszu św. Tomasza, upamiętniającego 700-lecie jego kanonizacji w 2023 r., 750-lecie jego śmierci w roku ubiegłym oraz 800-lecie jego narodzin w tym roku (bądź w roku ubiegłym, dokładna data narodzin nie jest znana).
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.