Komentator angielskiego tygodnika katolickiego „The Catholic Herald” stawia tezę, że dziewczynki służące do Mszy św. przy ołtarzu, co jest powszechną praktyką w wielu kościołach na Zachodzie, przeszkadzają w skutecznym duszpasterstwie powołaniowym. Argumentuje, że służba przy ołtarzu, choć to nie jest funkcja kapłańska, jest nieodłącznie związana z samym kapłaństwem, dostępnym tylko dla mężczyzn. Po wprowadzeniu praktyki służenia do Mszy św. przez dziewczynki doszło, jego zdaniem, do osłabienia związku między służbą przy ołtarzu a kapłańskim powołaniem oraz do zmniejszenia liczby chłopców służących do Mszy św. „Po wejściu praktyki służenia do nabożeństw przez dziewczynki grupy chłopców po prostu wyparowały” - pisał komentator angielskiego czasopisma. Jego zdaniem, dopuszczenie jej w 1994 r. było wymuszonym politycznymi okolicznościami błędem, z którego pora się wycofać. Nie będzie to jednak łatwe - podkreślił dziennikarz - choć gdzieniegdzie dochodzi do takich prób. Rektor katedry w Phoenix w Arizonie zakazał dziewczynkom służyć do Mszy św., mimo że w innych kościołach tej diecezji ta praktyka jest nadal stosowana. Jedyną amerykańską diecezją, w której do nabożeństw służą tylko chłopcy, jest Lincoln w Nebrasce, i tak się składa, że w tym Kościele lokalnym powołania kapłańskie rodzą się, statystycznie rzecz biorąc, o wiele częściej niż gdzie indziej.
Dziennikarz powołał się też na jeden z internetowych sondaży, w którym zapytano, jaki wpływ ma obecność ministrantek na duszpasterstwo powołań. Według dwóch trzecich respondentów, jest on szkodliwy.
„Nie wstydźmy się wyciągać ręki. To właśnie w tym pokornym geście kryje się zbawienie” - powiedział Ojciec Święty podczas dzisiejszej audiencji ogólnej. W swej katechezie papież skoncentrował się na dwóch słowach zawartych w opisie Męki Pańskiej: „Pragnę” ( J 19,28) i „Dokonało się” ( J 19,30).
Leon XIV podkreślił, że na krzyżu Jezus nie jawi się jako zwycięski bohater, lecz jako żebrzący o miłość. Zaznaczył, że pragnienie Ukrzyżowanego jest przede wszystkim wyrazem głębokiego pragnienia miłości, relacji, komunii. Zwrócił uwagę, iż „na krzyżu Jezus uczy nas, że człowiek nie spełnia siebie we władzy, lecz w ufnym otwarciu się na drugiego, nawet jeśli jest on nam wrogi i nieprzyjazny. Zbawienie nie polega na autonomii, lecz na pokornym uznaniu własnej potrzeby i umiejętności jej swobodnego wyrażania” - powiedział.
Mieszkańcy Taorminy na Sycylii domagają się prawa do snu. Apelując o to do burmistrza protestują przeciwko jego rozporządzeniu, na mocy którego w historycznym centrum mogą wyrzucać śmieci tylko w godzinach od 1.30 w nocy do 5 rano. Ludzie pytają: „mamy chodzić w nocy ze śmieciami zamiast spać”?
Informując o rozporządzeniu burmistrza Cateno De Luki włoskie media podkreśliły, że „skazał mieszkańców na bezsenne noce”. W dokumencie podkreślił, że śmieci należy wyrzucać lub wystawiać przed domem do zabrania przez służby komunalne „ani minuty wcześniej, ani minuty później” niż w wyznaczonych godzinach.
Po samobójczej śmierci swego 16-letniego syna Adama w kwietniu br. Matt i Maria Raine przeszukiwali jego telefon, desperacko szukając wskazówek, co mogło doprowadzić do tragedii. W wywiadzie dla stacji NBC News powiedzieli, że chłopiec w ostatnich tygodniach życia korzystał ze sztucznej inteligencji (AI) jako namiastki obecności, rozmawiając z nią o swoich problemach z lękiem i trudnościach w porozumiewaniu się z rodziną. Zapiski rozmów pokazują, że bot przeszedł od pomocy w zadaniach domowych do roli „trenera samobójstwa”.
Po tragedii, jaka rozegrała się w ich domu rodzice najpierw szukali wyjaśnień na Snapchacie albo w historii wyszukiwań w internecie czy jakimś dziwnym kulcie, tymczasem odpowiedź znaleźli dopiero po otwarciu (jego) ChatGPT. „On by tu był, gdyby nie ten chat. Wierzę w to w 100%” - powiedział Matt Raine.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.