Reklama

Wiadomości

Mazowiecka Kurator Oświaty Wyszyńskiemu mówi "nie", ale tęczowy piątek wspiera i promuje

25 października odbędzie się w szkołach tęczowy piątek. Do akcji po raz pierwszy włączyło się Mazowieckie Kuratorium Oświaty. Dla kurator Wioletty Krzyżanowskiej "niezwykle ważne są cele i wartości, które wypływają z Karty praw podstawowych UE".

[ TEMATY ]

szkoła

Tęczowy piątek

gov.pl

Pani Wioletta Krzyżanowska podczas powołania na pełniącego obowiązki Mazowieckiego Kuratora Oświaty

Pani Wioletta Krzyżanowska podczas powołania na pełniącego obowiązki Mazowieckiego Kuratora Oświaty

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

"Celem Unii Europejskiej jest zwalczanie wykluczenia społecznego i dyskryminacji wartościami, które powinniśmy na co dzień realizować w naszym życiu społecznym, w postawach obywatelskich, tj. zapobieganie wszelkim formom dyskryminacji ze względu na wiek, rasę, płeć, pochodzenie i również orientację seksualną" - twierdzi Krzyżanowska.

Krzyżanowska, zapytana przez dziennikarzy, na czym będzie polegać wsparcie kuratorium i czy tęczowy piątek pozostanie dobrowolną inicjatywą, zapewniła, że jest to "absolutnie inicjatywa uczniowska (...) i tam, gdzie uczniowie czują potrzebę, mogą ją realizować".

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Fundacje przygotowały specjalny "pakiet edukacyjny", który dostępny jest online; szkoły z całej Polski otrzymały naklejki i plakaty.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę przygotowała kurs e-learningowy dla osób w wieku 13-17 lat, który ma "zwiększać świadomość na temat różnorodności płciowych i seksualnych". W kursie wykorzystano krótkometrażowy film "on/jego", wypowiedzi ekspertów i interaktywne ćwiczenia.

Co jeszcze bardziej przerażające, fundacja Sexed.pl przygotowała materiały informacyjne dla klas siódmych i ósmych szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowych z zakresu sojusznictwa wobec osób LGBTQ+ i budowy przyjaznych środowisk dla osób transpłciowych.

Ordo Iuris alarmuje

Reklama

* Pod szyldem walki o równość i tolerancję, młodzież szkolna oswajana jest m.in. z przekazem na temat rzekomej powszechności występowania homoseksualizmu oraz zachęcana do wspierania i rozpowszechnia narracji działaczy LGBT.

* Uczniowie mogą również usłyszeć, że o ludzkiej płci nie decyduje natura/biologia, a indywidualne przekonanie i odczucie danej osoby, a także, że niestosowanie wobec takiej osoby preferowanych przez nią zaimków oraz imienia (niezgodnych z posiadaną płcią) jest przejawem „transfobii”.

* Instytut Ordo Iuris przygotował dla rodziców dzieci w wieku szkolnym zaktualizowany poradnik pt. „Jak ustrzec dziecko przed Tęczowym Piątkiem?”.

* Na inicjatywę lobby LGBT odpowiedziało również Centrum Życia i Rodziny, po raz czwarty organizując akcję „Szlachetny Piątek”.

Tęczowy Piątek to nazwa organizowanej od kilku lat akcji, którą aktywiści LGBT chcieliby uczynić tradycją w polskich szkołach. Wydarzenie ma oficjalnie na celu zapobieganie dyskryminacji ze względu na preferencje seksualne czy „tożsamość płciową” (walka z tzw. homofobią i transfobią) oraz „budowanie widoczności osób LGBT”.

Młodzi ludzie oswajani są z przekazem, że skłonności homoseksualne oraz związki pomiędzy osobami tej samej płci są czymś rzekomo zupełnie naturalnym, a nawet powszechnym. Ci którzy, tego rodzaju preferencje w sobie „odkryją”, zachęcani są wręcz do afiszowania się z tym, a pozostali uczniowie do „sojusznictwa z osobami LGBT”.

Reklama

Uczniowie dowiadują się także, że o tym, czy ktoś jest chłopcem czy dziewczynką wcale nie przesądza jego anatomia, posiadanie żeńskich lub męskich narządów płciowych. Ważniejsza jest „tożsamość płciowa”, czyli wewnętrzne, subiektywne odczucie na temat tego kim się jest.

Tego rodzaju przekaz doprowadził już niejedną młodą osobę do tragicznej decyzji o tzw. zmianie płci, której skutki, zwłaszcza w przypadku, gdy doszło do interwencji chirurgicznej, są nieodwracalne.

Ponadto narracja z jaką młodzi ludzie spotykają się podczas „Tęczowego Piątku” może doprowadzić do powstania u niektórych z nich rozterek co do własnej „orientacji seksualnej” czy „tożsamości płciowej”, a przez to do zaburzenia ich niezakłóconego rozwoju psychoseksualnego. Jest ona zarazem nierzadko sprzeczna ze światopoglądem rodziców uczniów, naruszając ich prawo do wychowania i nauczania moralnego i religijnego swoich dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami.

Podziel się cytatem

– Dyrektorzy szkół zobowiązani są do przestrzegania gwarantowanej Konstytucją, zasady pierwszeństwa wychowawczego rodziców. Dlatego rodzice uczniów powinni być poinformowani o ewentualnej organizacji w szkole ich dzieci akcji takich jak „Tęczowy Piątek”. Rodzic ma prawo do wyrażenia sprzeciwu wobec udziału swojego dziecka w tego rodzaju wydarzeniu. Dyrektorzy powinni również pamiętać, że przed dopuszczeniem do podjęcia działalności na terenie szkoły wolontariuszy organizacji zewnętrznych, mają obowiązek uzyskać pozytywną opinię działającej w szkole rady rodziców, stosowanie do art. 86 ust. 2 Prawa oświatowego – wskazuje radca prawny Marek Puzio, starszy analityk Instytutu Ordo iuris.

Ze swoją coroczną inicjatywą „Szlachetny Piątek” wystąpiło natomiast Centrum Życia i Rodziny. Ma ona na celu promowanie wśród młodzieży wartości takich jak szlachetność, czystość i wierność. Centrum zachęca uczniów do przyjścia tego dnia do szkoły w białym ubraniu, a rodziców do wsparcia tej inicjatywy wśród dzieci.

Podziel się cytatem
2024-10-24 08:34

Oceń: +20 -3

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Piontkowski: do szkół trafi 20 tys. termometrów bezdotykowych

Przygotowaliśmy wytyczne sanitarne, materiały informacyjne dla dyrektorów szkół, pomagamy w zaopatrzeniu w płyny do dezynfekcji i maseczki – poinformował we wtorek minister edukacji Dariusz Piontkowski, mówiąc o przygotowaniu do rozpoczęcia roku szkolnego. Podał, że do szkół trafi 20 tys. termometrów bezdotykowych.

Podczas konferencji prasowej minister przypomniał o przyjętych rozwiązaniach organizacji pracy szkoły w czasie epidemii. Podstawowym modelem ma być nauka stacjonarna w szkołach. Będzie też możliwy model mieszany: dyrektor szkoły po uzyskaniu zgody organu prowadzącego i na podstawie pozytywnej opinii sanepidu może zadecydować, że część dzieci lub klas będzie uczęszczać do szkoły w tradycyjnej formie, a część uczyć się na odległość. Przy większym zagrożeniu epidemiologicznym w grę wchodzi też przejście całej szkoły na edukację zdalną.
CZYTAJ DALEJ

Czy Chopin był ateistą? Co o kościelnych legendach może powiedzieć historyk?

2025-09-26 13:42

[ TEMATY ]

"Niedziela. Magazyn"

Adobe Stock

Fryderyk Chopin

Fryderyk Chopin

Ateista, a może człowiek głębokiej wiary – kim naprawdę był Fryderyk Chopin? W najnowszym numerze „Niedziela. Magazyn” (nr 10 – październik-grudzień 2025) staramy się rozwikłać tę jedną z największych tajemnic historii muzyki. Odpowiedź na nią może na nowo zdefiniować nasze wyobrażenie o Chopinie.

W „Magazynie” nr 10 znajduje się więcej sensacyjnych artykułów. Przyglądamy się np. celibatowi na przestrzeni dziejów, pytając o to, kto i dlaczego wymyślił celibat. Znane powiedzenie głosi, że w każdej legendzie znajduje się ziarenko prawdy. Idąc za tą myślą Grzegorz Gadacz okiem historyka spogląda na kościelne legendy, które legły u podstaw naszej tożsamości narodowej. Jasna Góra jest wciąż niezgłębioną tajemnicą, a jednym z jej słabo zbadanych sekretów jest funkcja więzienia, którą klasztor pełnił w minionych wiekach. Kto i dlaczego był więziony na Jasnej Górze? Na to pytanie odpowiada Ireneusz Korpyś. Profesor Grzegorz Kucharczyk demaskuje mit założycielski reformacji, a Bogdan Kędziora rozprawia się z czarną legendą krucjat. Matka Boża z Guadalupe wciąż rozpala wyobraźnię wiernych na całym świecie, ale co tak naprawdę wiemy o Jej objawieniach? Pogłębionej analizy tego, jak doszło do objawień maryjnych w Meksyku i jak przebiegały, podejmuje się Grzegorz Kaczorowski.
CZYTAJ DALEJ

W Winnym Grodzie trwają IX Zielonogórskie Warsztaty Liturgiczno-Muzyczne

2025-09-27 16:31

[ TEMATY ]

diecezja zielonogórsko ‑ gorzowska

Zielonogórskie Warsztaty Liturgiczno‑Muzyczne

Karolina Krasowska

IX Zielonogórskie Warsztaty Liturgiczno-Muzyczne

IX Zielonogórskie Warsztaty Liturgiczno-Muzyczne

W Zielonej Górze od wczoraj trwają IX Zielonogórskie Warsztaty Liturgiczno-Muzyczne. W tym roku w wydarzeniu uczestniczy 260 osób.

Od wczoraj w Zielonej Górze trwają IX Zielonogórskie Warsztaty Liturgiczno-Muzyczne. Z roku na rok wydarzenie cieszy się coraz większą popularnością, a w tym roku przeżywa je 260 osób, a uczestnicy są niemal z całej Polski. Tematem warsztatów jest Eucharystia.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję