Przed Jasnogórskim Cudownym Obrazem trzech księży rozpoczyna Mszę św. Główny celebrans informuje, że modlimy się o zdrowie Mariana. Dwie osoby, kobieta i mężczyzna przepychają się
do przodu. Dotarli za kratę, przed sam Obraz. Modlą się. Przystępują do Komunii Świętej. Zapytałem ich po Mszy św. kto to jest Marian. Opowiadają. To nasz syn. Ma 25 lat. Skończył studia. Znalazł
pracę. Ma dziewczynę. Chcą się pobrać. Kilka dni temu pogotowie zabrało go z pracy do szpitala. Rozpoznanie - trzustka. Lekarze walczą. Mówią, że stan jest bardzo ciężki. My przyjechaliśmy
tutaj - opowiadają spokojnie. Tacy pogodni. Chyba nawet zadowoleni. Wie pan, ta Msza św., tutaj, tak szybko, może wyjdzie z tego.
Patrzę na nich i tak sobie myślę, jaki podobny ten ojciec do mojego ulubionego bohatera z Biblii - Abrahama. Tutaj ojciec i tam, cztery tysiące lat temu, też
ojciec. Tutaj syn w sytuacji powszechnie odbieranej jako beznadziejna i tam też syn prowadzony przez ojca na śmierć. I jeszcze jedno zbliżenie, chyba najważniejsze bo
dotykające sedna Ewangelii. Tutaj i tam nadzieja. Ciągle, pomimo tysięcy lat, ta sama nadzieja. Prowadzę syna na ofiarę, bo tak chciałeś Panie. Nie przyjąłeś tej ofiary. Nie dopuściłeś do niej.
Oddałeś mi syna. I ten współczesny Abraham - lekarze mówią trzustka, rak. Wiadomo o co chodzi. A jednak przyjechał tutaj. 300 km. I składa tego Mariana
- Panie zostaw go - chyba tak się modlił.
Odprowadziłem ich do samochodu, odjechali, do Legnicy, tam mieszkają.
Trudno znaleźć wyraźniejsze ślady Ewangelii. Tym bardziej, że te są świeże, aktualne. Wydarzyło się to na Jasnej Górze 30 sierpnia bieżącego roku o godz. 18.00.
Prokuratura w szybkim tempie przygotowała akt oskarżenia w sprawie 66-latki z Torunia w związku z jej wpisem dotyczącym Jerzego Owsiaka. Kobiecie grozi 3 lata pozbawienia wolności.
13 stycznia 66-letnia emerytka z Torunia zamieściła na portalu Facebook komentarz o treści: „giń człeku i to jak najszybciej dość okradania dość twojego dorabiania się z naiwności Polaków twoje wille za granicą, twoja willa w Polsce twoje dzieci uczą się za granicą i pensje twoje i twojej żony dość rozlicz się i zmień okulary, bo takie noszą LGBT”.
Po dwóch tygodniach dyskusji francuskie Zgromadzenie Narodowe przyjęło w pierwszym czytaniu dwie ustawy: o opiece paliatywnej i prawie do pomocy w umieraniu, która oznacza legalizację wspomaganego samobójstwa i eutanazji. Pierwszy projekt uchwalono jednogłośnie, drugi stosunkiem głosów 305 za do 199 przeciw.
Katoliccy biskupi tego kraju od pewnego czasu wzywali do wyrażania sprzeciwu wobec tej drugiej propozycji. Jeszcze dziś biskupi regionu paryskiego (Ile-de-France) zwrócili się do parlamentarzystów z listem, w którym wskazali, że przyjęcie ustawy o pomocy w samobójstwie i eutanazji stanowiłoby „zbrodnię przeciwko godności, zbrodnię przeciwko braterstwu, zbrodnią przeciwko życiu”. Wskazali na konieczność rozróżnienia między śmiercią naturalną a świadomym spowodowaniem czyjejś śmierci. Wyrazili obawę, że prawo to mogłoby zostać w przyszłości wykorzystane wobec osób małoletnich, czy dotkniętych chorobą Alzheimera. Zaprosili parlamentarzystów do wsłuchania się w głos lekarzy, którzy mówią, że zadanie śmierci nie jest leczeniem, i w głos prawników, którzy przekonują, że ustawa taka naruszałaby równowagę prawną dotychczas obowiązujących przepisów.
Duchowe przebudzenie, które od kilku lat można zaobserwować we Francji przejawia się również na wydziałach teologii. Powoli rośnie liczba studentów, a przede wszystkim zmienia się ich profil. Więcej jest wśród nich ludzi świeckich, młodych i kobiet.
Duchowe odrodzenie we Francji przejawia się na różne sposoby. Przede wszystkim w gwałtownym wzroście liczby ludzi, zwłaszcza młodych, którzy proszą o chrzest. W Wielkanoc ochrzczonych zostało 10384 dorosłych i 7400 nastolatków, o 45 proc. więcej niż w roku ubiegłym. W ciągu ostatnich 3 lat kilkukrotnie wzrosła też liczba Francuzów, którzy przyjeżdżają do klasztorów na zamknięte rekolekcje. Przed trzema laty 16 tys., a w roku ubiegłym 75 tys. W tym samym czasie o niemal 50 proc. wzrosła sprzedaż Biblii.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.