Dziennikarze to ludzie, którzy mają swoje upodobania i talenty. Jedni wolą tematykę sportową, inni publicystykę, część woli pracę w telewizji, inni w radiu, czy mediach społecznościowych. Możliwości jest wiele, wszystkich jednak łączy misja. Informacja ma być przekazana rzetelnie, z wyłączeniem emocji i opinii osoby ją tworzącej.
To właśnie robimy na Jasnej Górze. „U Mamy”, jak często pada z ust osób pracujących dla Biura Prasowego, które działa w mediach społecznościowych, Radia Jasna Góra, które świętuje w tym roku 30-lecie istnienia. Tymi samymi wartościami kierują si także ci, którzy tworząc treści do jasnogórskich magazynów (dwumiesięcznik „Jasna Góra”) i na kanał YouTube. Chociaż robimy to za pomocą różnych nośników informacji – słowem pisanym, dźwiękiem, obrazem, wszyscy „mówimy jednym głosem”.
Pomóż w rozwoju naszego portalu
Dyrektor Biura Prasowego, o. Michał Bortnik, podkreślił, że głównym zadaniem mediów katolickich, a co za tym idzie, także dziennikarzy pracujących dla tych mediów, jest głoszenie Prawdy i ewangelizacja. Biuro Prasowe działa w mediach społecznościowych: na Facebooku, na platformie X oraz Instagramie, co pozwala w szybki sposób pokazać, jakie wydarzenie aktualnie ma miejsce na Jasnej Górze. Natomiast strona: news.jasnagora.pl , pozwala opisać je w szerszym kontekście.
Reklama
Dyrektor Radia Jasna Góra, o. Andrzej Grad, przypomniał, że działalność radia to jedna z posług, które wpisują się i w paulińskie powołanie. Zakładając radio, tutaj na Jasnej Górze, ojcowie chcieli dać wiernym możliwość „być” na co dzień w Kaplicy Matki Bożej. Dzięki ich pracy głos z sanktuarium jest dostępny w domach tych, którzy albo tęsknią za Jasną Górą, albo z powodu różnych przeszkód pielgrzymować tu nie mogą.
Praca na Jasnej Górze i dla Jasnej Góry jest także źródłem osobistego rozwoju. Jak zauważyła Agata Białecka-Nowak, wieloletnia obserwatorka i słuchaczka jasnogórskich treści, a obecnie dziennikarka Radia Jasna Góra, „jesteśmy wspólnotą i przyjaciółmi”. Dodała też, że praca tu umożliwia także ewangelizowanie siebie.
By lepiej służyć ludziom paulini od wielu wieków posługują się dostępnymi środkami przekazu. Już w XVII w. na Jasnej Górze istniała drukarnia i do dzisiaj paulini wydają książki, czasopisma. Od 30 lat prowadzą radiostację. Jasna Góra obecna jest także w mediach społecznościowych: na Facebooku, na platformie X oraz Instagramie oraz na kanale YouTube. Na stronie: news.jasnagora.pl pielgrzymi i turyści znajdą wiele potrzebnych informacji o funkcjonowaniu sanktuarium. Wszystko to służyć ma i służy ewangelizacji i szczerzeniu kultu Maryi.